• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • Molle80

brud sept.06 : Vi ska ha en som heter Daniel Dahlkvist, vi har 2 låtar bestämda men funderar på en tredje.. De två bestämda låtarna är. 'Ännu Doftar Kärlek' -M.Fredriksson och 'Över Vida Oceaner' - M. Wiehe
    Har ni hittat solist ?

• Sandra77

Hej! Är också en 060909 brud to be... lägger till mig här!

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö
    Snart Fru F - Kungsbacka
    Heda - Falun
    Redo - Örebro
    Vill stå brud - Stockholm
    Sandra77 - Stockholm

• Sandra77

Skönt att se hur Ni planerar, behöver lite stöd, det e så himla mkt att tänka på. Angående solist, musik i kyrkan så ska min lilla syster sjunga men vet inte vilken låt.... förslag på passande vackra melodier?
    Annars så har jag inte börjat med inbj än (som jag ska "designa" själv), men tärnorna kommer den 6 maj och hjälper mig med dem. Vad skriver Ni i inbjudan förutom att Ni ska gifta Er och vart? Har Ni en info sida? Oj va mkt frågor jag hade hi hi hi

• redo

Sådär då var det klappat och kalrt med vigselförrättare sååå skönt!! Nu bär det iväg för att inhandla vackra skrivarpapper till inbjudningskort! Ingen vet ju nå't än och jag håller på och döööö av allt hemlighetsmakeri Skriver ni förresten i inbjudan vem som är toastmaster och toastmadame, för i så fall måste vi ju berätta för dom vi har tänkt innan vi skickar ut inbjudningarna ?? Hur långt innan bör man vara med klänning och frack och sånt om man ska hyra tror ni?

• redo

glömde
    Sandra77: vi funderar på att göra en infosida eller skapa en gemensam mailadress dit gäster kan vända sig med frågor, denna adress skulle i så fall delas av toastmastern och toastmadamen hade vi tänkt. Då kan ju gästerna komma med förslag på musik och tal och sånt, underlättar då våra "toastare" inte är sambos eller umgås i vanliga fall...är mest en fundering... en infosida kräver kanske lite mer tid, som jag själv inte anser att jag har att lägga ner pga allt annat som ska göras och planeras, men är ju jättefint om man orkar! ja så var det med det...

• Sandra77

Ja visst e det mkt som ska planeras. Detta sker ju bara en gång livet (förhoppningsvis) och man vill ju att det sk avara bra. Ni hade varit hos vigselförättaren såg jag. Till mig sa de att jag skulle få träffa denne ca 2 veckor innan vilket jag tycker är lite sent..... Hur gör Ni andra?????

• redo

Sandra 77:
    Hon som vi bokat frågade när vi ville träffa henne, innan eller efter sommaren? Så hon verkade väldigt flexibel, men sen är det egentligen hennes lediga dag när det är dags för oss att vigas, men hon ställer upp ändå eftersom vi gärna ville ha henne, så det kanske säger en hel del... verkar urgullig och har läst massor med gott om henne här på BT. Vill ni träffa er tidigare så borde väl inte det vara några problem för att kolla att personkemin finns där och så, tycker jag i alla fall...

• lindamarias

nu har vi beställt ringar :) vi gick in hos en guldsmed o provade lite olika ringar som vi sett ut o fastnade för en sort som vi gillade jättemkt o som passar fint med förlovsningsringarna :)
    vi ska båda få vigselringar - för min blivande man blev besviken när han inte skulle få en till ring *ler*

hur gör ni andra? byter ni ringar eller använder ni hans förlovningsring som vigselring också?

• lindamarias

just det ang vigselförättare så försök å träffa honom/henne så snart ni kan så ni känner om det känns bra... det e ju viktigt oxo tycker jag.
    vi ska vigas av en släkting till mig som är präst - det känns jättebra o fint att få någon man känner som vigselförättare.

• redo

lindamarias
    Min sambo är nöjd med den helt släta förlovningsring som han har, vill absolut inte ha två Är hans eget val och går inte att övertalas till något annat - envis som synden, fast då blir det ju en dyrare ring till mig resonerar jag..he he

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2