• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • Oskars fru

brud sept.06:
    Vi sitter också och funderar på vilken vals vi ska ha, för valsa det ska vi! Önskar att det fanns ett ställe där man kan lyssna på en massa valser! Någon som känner till ett sånt ställe?!

• Kabo

Hmmm det där har jag inte alls funderat på, men å andra sidan så har jag lagt bort festprogrammet - har lagt planeringen för den på min mor och blivande svärfar. Kanske borde ge dem telefonnummret till orkestern

• redo

Hmmm jag tror att vi skippar valsen men tar nog nån lugn låt av typ metallica som verkligen står för oss. Känns mer rätt helt enkelt

• sep -06

Hej!!
    Ska oxå gifta mig 9 sep!!!
    Tänkte på brud sept 06. om morgongåva. Jag ska sno ett tips härifrån som jag läst. Ett träd som vi sedan ska plantera tillsammans och som skall få symbolisera oss. (Vi växer typ...)Funkar ju dock bara om man har möjlighet till att sätta det ngnstans..

• Becazinha

Nu har jag hittat en chrmig lokal, en gammal prästgård. Tycker inte riktigt om lokaler som är fyrkantiga och sterila, denna är lite annorlunda, byggd 1882.

Visst är det väl UNDERBART när saker faller på plats!

• brud sept.06

Ja, det är helt otroligt när det känns 100% och det klaffar med planerna!
    Imorgon ska jag hämta klänningen från sömmerskan, nu ska den sitta som gjuten på mig (hoppas jag!). Lite pirrigt!
    Sedan bär det av till blomsteraffären för att boka blommor. Tror att jag har bestämt mig vad det ska bli.
    Efter det bär färden av mot guldsmeden som ska ha gjort de sista juseringarna på vigsel ringen. Sedan får jag inte se den på drygt 3 månader, attans vad jag kommer att längta.....

Att hitta valslåtar är inte lätt, vi fick ngr tips av danslärarna på valskursen men innan dess hade vi kikat runt lite och lyssnat. Det som är svårt är att veta taktslagen. Oftast blev de vi hittade alldeles för snabba och passade inte oss.
    Men nu har vi bestämt oss för melodin till "Ta mig till havet".

• Sandra77

Vad långt alla har kommit, själv har jag haft lite paus. Hur planerar Ni middagen/festen? Vet Ni om kantorn spelar till solisten eller måste man ordna det själv?
    Det närmar sig...... med stormsteg..... Har i alla fall skickat in hindersprövningen....

• heda

Har precis postat inbjudningarna! Iiiiiii! Nu känns det att det här är verkligen på riktigt!

• Kabo

Om 14 veckor och 2 dagar så är vigseln avklarad och vi sitter och firar tillsammans med familj och vänner! Pirrigt spännande!

• Snart Fru F

14 veckor låter som en evighet...
    Har ni börjat planera dagen D? Alltså vilka tider ska ni göra vad? Tycker det är lite svårt att veta hur lång tid saker och ting tar. Hur tänker ni?

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2