• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • brud sept.06

Välkomna och såklart ni får vara med!

starck: Vad för typ av mat ska ni ha till varmrätt och dessert? Ska ni laga det själva, catering eller restaurang?
    Kommer förrätten att stå framdukad när gästerna slår sig till bords eller ska den serveras?
    Många frågor men jag kommer gärna med tips när jag vet lite mer!

Idag var jag och justerade och la upp klänningen, den kändes bara så rätt- helt perfekt!
    Håller just nu på att skriva ut bilaga till inbjudningarna och sedan kommer resten av kvällen att gå åt till att göra sigill på kuverten.

• redo

Welma:
    Då är vi två som inte tänkt på det.... har faktiskt iiingen aning om vad det kostar o sånt, får ta upp det med gubben min...

• starck

Hej brud sept,06
    Förrätt kommer att stå framme tror jag, varmrätt fläskfilé mer vet jag inte, efterrätt jordgubbsparfait och vi gör maten själva.

• Bröllopstokiig

starck: Nu ska jag försöka jag komma på ngt gott....
    Som förrätt kan man ju göra ngt så klassiskt som laxcanapè eller löjromstoast.
    En antipasto tallrik med italienska ostar, charkuterier samt oliver passar ju också in.
    Tar man canapé eller toast behöver man ju inget bröd till men annars kan det vara trevligt att ha små brödkorgar på bordet.

Som varmrätt kanske: Fläskfilé med honungsrostade rotfrukter (potatis, morötter, palsternacka, rödlök mm)samt rödvinssky eller rotstad vitlökssky. Som tillbehör passat ju också rotfrukts-/ potatisgratäng.
    Hoppas ni kommer på vad som passar er.

I torsdags var jag på en "brud kväll" på en blomsteraffär. Riktigt trevligt och man fick kika på vilka buketter som passar en själv.
    Jag som var 100% säker på att jag skulle ha en helt rund bukett men nu är planerna ändrade! Kul när man kommer på ngt ny idé.

• redo

Tjohooo nu är ääääntligen inbjudningarna utskickade!!!! Det tog sitt lilla tag men igår skickades dom. Ska bli såå skoj att få höra reaktionerna för INGEN vet nåt

Har ni förslag på nattvickning på festen förresten??

• Meddelande borttaget
  • Kabo

Den här tråden har jag inte sett förut. Vad kul med fler somsk gifta sig den 9/9-06!

Lägger till mig i listan:

Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö
    Snart Fru F - Kungsbacka
    Heda - Falun
    Redo - Örebro
    Vill stå brud - Stockholm
    Sandra77 - Stockholm
    kabo - Uddevalla

Inbjudningskorten har kommit! Beställde ifrån www.vistaprint.se Tyvärr så kom jag på att jag glömde skriva vilka telefonnummer vi har så att de kan tala om att de kommer - eller om deinte kommer. Löser problemet genom att lögga i en extra lapp. Lite tråkigt men å andra sidan så kommer vi ändå att skriva på lappen att de som vill bidra på festen med spex, sång, tal etc ska höra av sig till min mor eller hans far så det får bli en telefonnummerlapp OSA är satt till 1 augusti, men om vi skickar ut korten nu i veckan, så är ju seden att de som får korten svarar inom en vecka...

Brudbukett, corsage, bordsdekorationer och blomsterbåge är beställd. Lyckades hitta en bukett som jag tyckr riktigt bra om - hoppas bara att de i affären kan lyckas få den lika tjusig live också

Tårta har vi också beeställt tillsammans med en dekoration (brudpar). Det som är kvar där är att vi ska återkomma om hur många bitar vi vill ha.

Hindersprövningen lämnade vi till skattemyndigheten igår och hon trodde att det skulle ta 7-10 dagar innan vi får hindersprövningen hemskickad till oss.

Min Klänning lyckades jag få tag i till halva priset innan en butik här i stan la ner Den är jättefin (så klart). Har beställt tid för att få den insydd och upplagd den 25 juli - drygt 6 veckor innan bröllopet.

Prästen kommer till oss om två veckor för att prata om hur vi vill ha vår vigselgudstjänst - När har Ni bokat in ert första möte med prästen?
    Vi har bröllopet i en kyrka som heter "herrestad kyrka" men vi tar prästen ifrån en annan församling. När jag bokade kyrkan så var hon lite konfunderad över vårt val, men vi visste vilket kyrka vi ville ha och vi visste vilken präst vi ville ha och sedan kan ju inte vi hjälpa att det inte sammanfaller med vilken församling det är Hon som bokade kyrkan åt oss tyckte att man brukar ta den präst som är tjänstgörande den helgen man gifter sig - men det ville inte vi

Vad mer? Jo, vi har fått tag i ett band (live) som ska spela på festen och de kan hjälpa oss även i kyrkan om det skulle vara så. De tar inte mer än 5 000 kronor och då kan de alltså hjälpa oss från vigseln (kl 13.00) fram till 01.00 på natten!!!

• Kabo

Just det. Cateringen - mat/meny och servering är också klart - så gott som i alla fall. Det vi inte har klart där är dryck till maten.

• Kabo

Ser att Ni funderar på menyn. Vi kommer att ha följande:

Förrätt: Blandad sallad med kyckling, brödkrutonger och pinjenötter

Huvudrätt: Marinerad fläskfilé med kantarellsås. Potatisgratäng.

Efterrätt: Vaniljglass alt. vanljpancotta med varm hjortronsylt

Är det någon här som vet vad pancotta är?? -Om jag bara vet vad det är för något så skulle jag kunna bestämma mig för om det ska vara vaniljpancotta eller vaniljglass till efterrätten.

• brud sept.06

Kabo: Pannacotta är en italiensk dessert och kan beskrivas som: en grädd- kräm/pudding. Man använder sig av vispgrädde, gelantinblad, vaniljstång och möjligtvis någon smaksättning.
    Gå in på tasteline.se och sök på pannacotta. Där finns massa bra recept på olika varianter.

Ja, tänka sig att det "bara" är 4 månader kvar. Härligt!!!

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2