• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • Sandra77

lindamarias

Det är bara jag som får en till ring min blivande vill inte ha fler.

Några frågor: Har Ni solist vem kompar denna? Ordnar kyrkan det eller måste man ordna det själv? Vilka låtar passar att ha?
    Finns det någonstans att se vilka psalmer man har att välja på???

• Meddelande borttaget
  • lindamarias

nu är festlokalen bokad :) har även köpt lackstänger som vi ska ha till sigill på inbjudningarna..
    såg att Welma redan skickat ut inbjudningarna - vi tänkte inte skicka ut dom förrän i maj... men det kanske e sent?

• Meddelande borttaget
  • redo

Åhh vill också skicka ut snart, blir ju helt gaaaalen av att behöva hålla det här hemligt mycket länge till!!! Kan ju bara inte bestämma mig för hur inbjudningskorten ska se ut, är så tyyypiskt mig alltså....sån beslutsångest! Hur gör ni? Har ni festprogram och platslappar i samma stil? Bör toastmadame och toastmaster stå vilka det är i inbjudningarna eller kan man tillfråga dem man tänkt sig i efterhand? Pjuhh...jobbigt det blev.. Nåt annat man bör tänka på när det gäller inbjudningskortet och innehållet???

• lindamarias

redro: :) känner igen det där med att det e jobbigt o hålla datumet hemligt.. jag vill ju bara berätta för alla om det... :)
    vi e äntligen klara m text t inbjudn.kort så nu ska vi bara skriva ut o sätta sigill på dom :)
    vi har inbjudnkort, placeringskort o vigselprogram i samma stil. festprogram gör våra värdar så får se hur det blir.
    du kan ha med toastmaster i inbjudan om du vill men det är inte ett absolut måste.
    Med inbjudan kan du lägga med ett info-blad om du vill med praktisk info - men inte heller ett absolut måste :) lycka till!

• redo

lindamarias
    tack så mycket för hjälpen, tror vi struntar i att berätta innan, blir lite roligare så (om jag kan hålla mig )...

• brud sept.06

Molle80: Vi har anlitat två trubadurer som kommer att framföra 2 låtar i kyrkan; "För kärleks skull"/ Ted Gärdestad samt Ulf Lundells: "Kärleken förde oss sammman". Sedan så smiter de i förväg till restaurangen/ festlokalen så att de spelar när gästerna anländer, lite mingel och skumpa utanför.
    Efter middagen så kommer de att spela valsen och sedan blir det livemusik samt dj.
    Redo: Angående trycksaker så kommer vi ha samma stil på inbjudan, festprogram, placeringskort samt tack korten.
    I inbjudan så bifogar vi ett "bröllops ABC" där all tänkbar info finns samlat. Vi har satt O.S.A till toastmasters, så får de hålla i alla svar. Det kan ju vara bra att meddela på en gång vem toastmastern är då det underlättar dennes roll och planering. Samt så vet gästerna vem de ska vända sig till. Lycka till! :-

• ~höstbrud~

lindamarias

Vi skickade ut våra inbjudningar redan i mitten av mars.... räknar med att efter första maj kommer de flesta att svara men det har redan trillat in en hel del och vi är nu nästan 25 pers som kommer (80 bjudna). Hotellet har fått in bokningar oxå även från de som ej ännu officiellt tackat ja så vet vet ju att det är minst 30 iaf.(eftersom det är läkarkongress i Sthlm så kan det vara svårt att få tag på hotellrum i trakterna i och kring Sthlm så har tipsat att det kan vara bra att boka det så snart som möjligt) Ingen har sagt att de ej kan komma so far.... Riktigt spännande att följa detta. Vi har satt OSA 9 juni... och det närmar ju sig med stormsteg... (känns det som i allafall)

Vi har bara fått positiva reaktioner på att vi skickade så tidigt, en väninna har fått inbjudningar till andra bröllop i närheten av vårt daum och är inte säker på att hon kan gå på alla så hon var glad att min inbjudan kom först för de är ju det hon helst vill gå på

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2