• brud sept.06

9 September var är ni?- del 2

Ja, då stängde "vår" tråd av, välkomna till del 2.
    Hoppas alla hänger på denna!
    Listan på den 9 september innan den blev avstängd:
    Hon
    Kardemumman - Askersund
    brud sept.06 - Ingarö
    Molle80 - Malmö
    bridee
    Welma - Örebro
    A&M
    Oskars fru - Umeå
    september bride - Nässjö
    septemberbrud-2006 - Falkenberg
    ~höstbrud~ - Vaxholm
    MeiLi - Kalmar
    Bluewolfie - Malmö

Hoppas det går bra med allas planering.
    Hittade ett par super snygga skor förra helgen som bara var så rätt!
    Var och kikade på bil i veckan och fann det vi sökte; en silvergrå Rolls Royce, riktigt läcker!
    Skönt när man kan ta en sak i taget och inte behöva stressa upp sig.

• Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2
  • redo

Åååhhh fick hem min klänning som jag beställt från china-ekt - asful! Så j*a typiskt! Den är fint sydd och sådär men för det första skulle det vara en halterneck och det var det INTE! och sen var det massor med paljetter som inte stod med i beskrivningen och som inte syntes på bilderna...ja neeej inget bra - såg ut som en korv i den dessutom fast den var för stor. Nu är det bara att bege sig iväg och hoppas på att hittan ågot att hyra *suck suck suck*.... men annars så...

• Kerin

Åh puh, jag har kört järnet de senaste veckorna så nu är jag snart ikapp. Ska försöka hitta en bra florist också, men det är svårt eftersom jag jobbar 5 mil hemifrån och där bröllopet ska vara... känner att jag borde gå dit med bilden på hur jag vill ha det och prata med dem.

Annars är inbjudningarna skickade (igår!), ringarna bestämda och beställda, frisör och konsultation bokat, musik till vigseln bokat, vigselförrättaren vidtalad, fotograf bokad... Hurra vad det känns skönt!

• Kerin

Åh, redo, läste tråden efter att ha skrivit själv. Vad jobbigt det låter Men det är säkert inga problem. Jag syr upp min klänning hos en sömmerska och jag träffade henne första gången för typ två veckor sedan och ska dit nästa vecka då provklänningen ska vara klar. Du hinner säkert hitta något som passar dig!

• Kardemumman

Redo: neeeej, vad trist!!! Du kan inte lämna den till en sömmerska och fixa till den lite enkelt?

Ego: har äntligen bokat band! Har haft lite panik för det, för eftersom vi har en ganska liten lokal kan vi inte ha ett stort band. Men jag vill ju inte heller bara ha två trubadurer som lirar Hönan Agda typ.

Nu har vi dock hittat två killar som låter som fem - dvs de har bakgrundsmusik och kör själva gitarr och keyboard. Och det låter BRA! Tyvärr blev det lite dyrt - 13.000 - men det får det vara värt, bara det blir drag på dansgolvet. De ska ev vara med under middagen och kompa allsången också.

Hur gör ni andra? Band? DJ? Både ock?

• Kerin

Vi kommer att ha egen musik, på bärbar dator och CD-skivor. De bröllop som jag varit på där det har varit mest drag på dansgolvet har faktiskt varit de där gästerna själva väljer musik från skivor. Av den anledningen tycker vi helt enkelt inte att det är värt att lägga mycket pengar för något som enligt oss inte blir lika bra.

• Bruden 06

När ska ni få träffa prästen?
    Jag mailade kyrkan igår för att få veta om präst var utsedd ännu och då sa de att det kommer de göra efter semestrana i mitten av augusti.
    Känns lite sent tycker jag. Vad tycker ni?

• brud sept.06

Bruden 06: Vi fick nästan samma svar.
    -Höstschemat för prästerna är inte satt ännu. Förhoppningsvis så får vi veta det i slutet på juli i annatfall så blir det i augusti för oss också.
    Jag tycker att det känns alldeles för sent! Men, men vad göra?
    Man får väl vänta och hopppas att det blir kanonbra till slut.

• Kabo

Vi har träffat pfästen en första gång redan så nu återstår bara en gång i kyrkan 2,5 vecka innan vigseln

• brud sept.06

Hur går det för alla?
    Har planeringen stannat av i solen och värmen?
    Själv ska jag försöka ta tag i festprogrammet och fixa klart det.
    Nu vet vi vilka som kommer så bordsplaneringen kan man också börja ta tag i så småningom, inte det lättaste!
    Annars är det en del småpyssel kvar och sedan ska vi proväta menyn på torsdag.
    Lycka till och njut av det underbara vädret!

• ~höstbrud~

Hej hallå,
    Nu är det lite drygt 2 månader kvar
    Spännande!
    Hos mig är det mycket pyssel på gång... festprogramet, rispåsar, placeringskort. Bordplaceringen, vigselprogramet är klara.
    Blivande svärföräldrarna skall handla in drycker till festen annars är det faktiskt inte så mycket kvar...
    Jag hittade skor till mig igår äntligen... men var inte till 100% nöjd så fick öppetköp till den 9 september!!
    Kanon tyckte jag!
    Har min satt min deadline till sista juli, så att jag i augusti kan koncentrera mig på klänningen (håller på att sys upp) och mig själv samt bara slappa lite med min m2b.

Kram på er

Svar på tråden 9 September var är ni?- del 2