Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Tack Telan!
Hi, hi...majtråden har blivit tråden för inbördes beundran.
Hej!!!! Har ej hunnit läsa tråden ännu mne ville skriva ett lite kort inlägg, skriver mer sedan! Har haft ett helt underbart bröllop och bröllopsresa, lägger ut kort snarast! Ska läsa tråd nu, GRATTIS alla majbrudar!
kattkatt - välkommen tillbaka! Hoppas Frankrike var underbart! Ja, vi lämnar snart Frankrike. Känns både underbart och vemodigt. Underbart att få vara tillsammans hela tiden och vemodigt för det är så himla vackert där vi bor i Cannes med utsikt över havet och pool.
Vi planerar att packa bilen och åka upp gemensamt i augusti. Lägenheten har min man muntligen redan sagt upp (3 mån).
msbine: Åååh, vad fina ni var! Jättefin klänning, liknande min modell. Bra smak vi har!!
Det är jättekul att äntligen få se hur alla ser ut!! Man har ju hunnit skapa sig en egen bild... men det är nu bevisat att man kanske inte alltid kan lita på Hade också tänkt mig msbine som brunett!
Har beställt alla tackkort från fotografen nu förresten. Och hon har även fixat med bild i tidningen, den kommer på söndag!
Har börjat ramla in en massa kort från våra gäster som tackar för ett underbart bröllop. Man blir verkligen rörd av alla fina ord, tänk att man har så bra vänner!
Får hoppas att våra tackkort blir klara snabbt bara så att vi kan tacka ordentligt vi också
FiaMia - bra jobbat med att välja ut tackkort och få in en annons. Jag hade tänkt sätta in en annons i DN men just nu tvekar jag på att göra det.
En fråga - kommer det automatiskt något papper från Skattemyndigheten vigselbevis och papper på mitt nya namn?
Och visst FiaMia är msbine brunett?!!
Lapinette: Vet inte om det kommer något från skattemyndigheten. Har bara kollat med Vägverket och därifrån kommer det automatiskt en anmälan om nytt körkort med rätt efternamn hem i brevlådan. Det skickas så fort dom fått in ändringen från folkbokföringen sa dom!
Lapinette: Nu har jag svaret på din fråga. Kom precis hem och i lådan låg ett brev från just Skattemyndigheten. Det är ett registerutdrag över ändring av efernamn och från vilket datum det gäller. Det står även att "utdraget kan användas för att styrka dina namnuppgifter".
Tänkte skaffa ett nytt pass och nytt visakort, så då kommer nog detta papper väl till pass!
åkej, här kommer en sammanfattning av vårt bröllop!
Vi befann oss nere i Bretagne på slottet vi hyrt (www.grandval.nu. Tisdagen den 23 kom Isabelle, frisören, och gjorde en provfrisyr vilken blev väldigt bra trots att min franska inte är var den borde och hon inte kunde engelska.
Sen var det då dagen D...
Vi fick frukost på sängen av våra föräldrar: champagne och jordgubbar, kaffe och croissanter. Mysigt! Förmiddagen sniglade sig fram och vi hade det bra, tog det lugnt och pratade och myste. Solen sken och allt var bra. Kl 11 kom Isabelle och fixade mitt hår vilket blev toppen! Efter det åt jag lite paj innan jag satte igång med sminkningen. Det gick bra att sminka sig själv och jag var inte darrig på handen som jag trodde. Blev väldigt bra om jag får säga det själv. Sen smet m2b och jag iväg för att klä oss. Mamma hjälpte mig, fast hon grinade mest hela tiden och fumlade När klockan var 14.20 öppnade sig himlen och regnet öste ner... 14.30 skulle fotografen komma... Hm. Jaja, vi gick ner tillsammans och träffade Magaly, en liten pigg kvinna som skulle fota oss. Regnet upphörde och vi kunde gå ut och ta korten. Det kom en skur då och då men det gjorde inget, vi fotade lite inne också. Magaly var jättebra hon regisserade oss hela tiden och visst kändes det lite onaturligt men korten blev väldigt bra!
16.00 skulle vigseln börja och vi åkte bil över gräsmattan ca 100 meter... för då regnade det igen. Sen började då musiken..Rid över skog och vi gick in i kapellet. Hjärtat slog som en hammare i bröstet. Precis som jag befarat glömde jag vad jag skulle säga (löftena) och prästen fick viska m2B´S Mamma läste en underbar dikt och då var det kört.. Tårarna rann och inte blev det bättre under tiden. Prästen höll ett fantstiskt tal till oss som gick rakt in i hjärtat.
Vi lyssnade på Rickard Wolff och sjöng psalmerna och sedan gick vi ut till Änglagårdslåten. Efter grattiskramar, riskastning och fotografering gick vi tillbaka till slottet och skålade i champagne och åt jordgubbar. Under tiden lästes telegrammen upp och vi fick våra presenter (vi som inte hade önskat oss något fick: bröllopsfotograferingen, en spa helg på hasseludden, 1000:- på Cervera)
Sedan var det dags för middagen som inleddes med kanapéer och Kir Royal. Sedan förrätt, huvudrätt, ost och efterätt. Olika viner till de olika rätterna gjorde ju att det blev lite yrt i huvudet... Fina tal hölls och vi sjöng och hade trevligt. Serveringspersonalen och kockarna var superprofsiga!
Kvällen avslutades med musik och dans innan vi stupade i säng med risgryn överallt!
Den 27 for vi sedan till Paris där vi firade smekmånad med god mat i överflöd! Vin och champagne i överflöd! Nu är man hemma igen och hyresvärden plockar bort mitt gamla efternamn från dörren!
Bilder kommer senare på mailinglistan
Kram från KattKatt