• JeckaH

27 maj!

Hittade inte någon tråd för bara oss som gifter oss den 27 maj! Så jag gör en! Hur långt har ni kommit i förberedelserna? Hur ska ni gifta er. I kyrkan eller borgerligt? Kommer ni ha egen lokal eller vara på restaurang/slott/festvåning?

Vi har kommit ganska långt, men kommer bara på fler och fler saker som ska göras eller köpas in hela tiden. Phu... Allt från drikpinnar till toapapper ska man ju ha. Vi har hyrt lokal och gifter oss borgerligt utanför i gröngräset. Det ska bli så himla kul och får ibland lite fjärilar i magen när jag tänker på det. Nu är det drygt 7 veckor kvar, det är ju ingenting!
    Bröllopsresan går till Tobago i Västindien, värt ska ni åka? (Många frågor, phu..)

• Svar på tråden 27 maj!
  • Vickan29

Här är en till som gifter sig 27 maj, börjar bli pirrigt nu!
    Vi har kommit ganska långt i planeringen men har en del jobbiga saker kvar.Fest/vigsel program, musik till kvällen (ska ha egen inspelad), bestämma meny.
    Vi ska vara på en festlokal och när jag pratade med ägaren i höstas tyckte hon inte att vi behövde höras av förräns någon månad innan! Är så nervös att hon råkat dubbelboka nu när jag inte pratat med henne på länge.
    Jag har nog lite fobi för det där med dubbelbokningar, jag ringde prästen och kollade en extra gång så han skrivit upp rätt datum!
    Bröllopsresan går till Mallorca och vår lilla 2-åring får följa med!

• JeckaH

Jag är också nervös för sånt! Det känns jättelöjligt men ibland tror man att någon kanske glömt att skriva upp oss od. :) Vi har inga barn ännu, men längtar mycket! Vi har försökt sedan förra sommaren att få en liten, men pausat tillverkningen nu för bröllopets och resans skull. Så det blir till att sätta igång igen så fort som möjligt sen! :). Vi är 28 resp 27 år gamla så vi har ju lite tid på oss i alla fall.
    Vi ska också ha inspelad musik, tror att det blir jättebra!

• Tissue

Här är en till som gifter sig den 27:e maj. Vi har en del kvar och det känns lite nervöst att det börjar närma sig. Det mesta är fixat men det är festprogram, meny och dylikt som är kvar. Vi ska vara på restaurang.

• Tissue

Vi kommer också att ha egen musik, tror att det går bra att köra egeninspelade skivor där man mixat ihop "dansant" musik.

• JeckaH

Hur gör ni med fotograferingen? Tror att vi ska fotas innan vigseln, vi har inte bestämt oss än. Min farbror är fotograf så vi kan bestämma oss in i det sista. :)

• Tissue

Vi ska fota oss innan vigseln, eftersom vi vigs sen eftermiddag. Om man fotar sig efter kan det nog vara bra att se till att gästerna får något att stoppa i magen under tiden. Men det går ju bra det också!

• Vickan29

Vi ska också fotas innan, så gästerna slipper vänta.
    Efter ceremonin vet man ju inte hur sminket ser ut även om man har vattenfast!:)

• JeckaH

Jag tror att det blir innan vigseln, så får man tjuvbära ringen då :).

• Baileys

Hej hej!

Gifter mig också 27 maj =)
    Börjar bli lite nervigt..

Vi fotar oss före vigseln.

• JeckaH

Gifter du dig borgerligt eller i kyrkan?

Svar på tråden 27 maj!