• l i s a

Hur mycket sparar ni???

Liten undran till er som sparar till bröllop. Hur mycket sparar ni i månaden? Under hur lång tid? Egentligen vill jag fråga vad hushållets gemensamma inkomst/mån är också... fast det kan jag tro att många inte vill svara på

Jag undrar för att jag har sett en del trådar här där folk skriver att de sparar flera, flera 1000/mån. Jag begriper inte hur ni göör!???

Vi är väl inte rika direkt men vi har varsin lön på lite drygt 20 000, inga barn, lite lån (utom csn då som alltid svider!). Men vi är fördjävliga på att bränna pengar!!! :-O

• Svar på tråden Hur mycket sparar ni???
  • aktuelle

precis,vill man så kan man,förutsatt att man har en inkomst överhuvudtaget :P

• Mattas

Vi sparar i allmänhet (då inte enbart till bröllopet) mellan 3-4000 per månad. Har tillsammans 14 000:-/mån (CSN-lån).
    Jag tycker inte det är speciellt svårt, om vi inte låter de små konstnaderna springa iväg alltför mycket.

• l i s a

å waow va mycket svar! Det här ska jag lusläsa när jag kommer hem! Men snabbt: Ni som båda har csn och sparar 3-4 tusen i månaden. Vad har ni för boendekostnader??? Äter ni??? Köper ni deo??? *IMPAD*

• rebecca81

Jag sparade själv, inte till bröllop då utan bara till mig, 3000:- i månaden innan min sambo blev arbetslös. Då hade jag en lön på 17000 innan skatt. Hyra och räkningar gick på runt 4000 i månaden.

Det gick jättebra! Längtar tills jag kan spara igen.

• Brud 2006

Min blivande har "bra" lön och jag har CSN - vi sparar ca 9000 kr i månaden och har då 2000 kr var att göra vad vi vill för när räkningaran är betalda! Bor i bostadsrätt och har bil, men vi får det att funka...

• Pumpkin

Brud 2006

Låter som våra förutsättningar: jag CSN, han "bra" lön, bostadsrätt och bil. Och det går bara inte att lägga undan särskilt mycket.

Men det beror väl på vad man definierar som bra lön kanske, och hur mycket man använder bilen osv.

• Fru Cinderella

vi har csn + deltidsjobb o vi sparar 1000:- i månaden.

• Pumpkin

Usch, nu börjar jag känna mig dålig. Bäst att vi sätter oss och har ett snack om ekonomin jag och sambon! Kan alla andra så kan ju vi!

• Fru Cinderella

Det går med lite vilja, våld o vaselin

• Miafina

l i s a - Kan bara svara för oss:

Vi har bostadsrätt med 3258 kr hyra månad
    Sedan det sedvanliga med bredband 432 kr/månad, telefon 7-800 per kvartal, mobiler, el, tv-licens osv.. Allt vanligt..

Sedan mat har vi tidigare haft ca 2000 i månaden/2 pers.. men försöker dra ner nu genom att storhandla + att jag försöker gå ner i vikt (dvs inte stoppar i mig lika stora portioner som förr) så kanske mellan 1500-2000 beroende på

Busskort för oss båda ca 650 kr i månaden..

Sedan så kollar vi varje månad vad var och en av oss "behöver göra".. typ jag klippa mig, han nytt leg, ngn nya kläder osv.... Sedan så ger vi oss själva en "månadspeng"... Som då är tänkt att räcka till fika, om vi äter ute, vill köpa spel, eller ngn pryl.. eller om man nu vill gå på krogen... Hur mkt den är varierar.. 500-1000 kr var beroende på hur mkt räkningar det var just den månaden.

Men vi försöker att anpassa saker så att vi "lever på 10 000 i månaden"...
    Det går ju inte alltid... fått krav på att betala tillbaka 2500 i bostadsbidrag ex denna månad - då spricker det ju... men försöka går ju =)

Hmm det bidde rörigt, och förlåt TS att det hamnade OT - ville bara svara lisa

Svar på tråden Hur mycket sparar ni???