• l i s a

Hur mycket sparar ni???

Liten undran till er som sparar till bröllop. Hur mycket sparar ni i månaden? Under hur lång tid? Egentligen vill jag fråga vad hushållets gemensamma inkomst/mån är också... fast det kan jag tro att många inte vill svara på

Jag undrar för att jag har sett en del trådar här där folk skriver att de sparar flera, flera 1000/mån. Jag begriper inte hur ni göör!???

Vi är väl inte rika direkt men vi har varsin lön på lite drygt 20 000, inga barn, lite lån (utom csn då som alltid svider!). Men vi är fördjävliga på att bränna pengar!!! :-O

• Svar på tråden Hur mycket sparar ni???
  • l i s a

Alltså, nog gissar jag att de som sparar mer än 2000/månaden borde ha rätt hyfsade inkomster... Men, som sagt, det är vad jag gissar. Kanske lever ni på gröt och kärlek?

• JlovesM

jag tjänar 29000 och min m2b ca 20000, men vi är oxå grymt dåliga på att spara. Det känns som om det inte finns mycket pengar över när alla räkningar är betalda...

• Elnus

Jag och min sambo sparar lite.... typ femhundra kr i månaden tilsammans...... vi tjänar drygt 20 000 kr var..... I min familj är det nästan en dödssynd att inte spara en massa pengar, men vi lever efter devisen "Den som spar han har, men inte lika roligt" och så har vi så kul vi bara kan!

Fast ibland skulle det väl vara bra att ha sparpengar att ta av ;)

• jennny

vi får tillsammans ut ca 18000 och sparar mellan 4000-5000 per månad. Men nu bor vi i Umeå, priserna på lägenheter är ju inte höga som i stockholm precis...

• Peon

Vi sparar 6000 i månaden. Jag har en "normal" lön men min kille tjänar ganska mycket. Om han hade en mer normal lön skulle vi inte kunna spara så mycket (bor i Stockholm).

• Nasse7

Jag kan svara så ärligt jag kan:
    Vi har en lön på c:a 45 000:- tillsammans innan skatt. När skatter, räkningar, mat, lån och amorteringar på huset är det inte så mycket kvar.
    Pengar har en förmåga att försvinna på något konstigt sätt, men 1000:- i månaden blir det väl i alla fall minst.
    Fast det brukar vi spara ändå och inte just bara till bröllopet.

• Smurfan_JM

Vi får våra pengar från CSN (alltså ~7000 var), och sparar undan 3-4000/månad, vanligtvis... Ibland något mindre (som denna månad då vi har flera resor till födelsedags"barn" samt försäkring osv) och ibland något mer...

Vi sparar ju inte "bara" till bröllopet, utan mer "i allmänhet", men det som ska betalas på bröllopet kommer ju tas från sparpengarna och det är la nåt år kvar innan de stora summorna ska börja tas... Annars tänkte vi försök köpa småsaker lite då och då..

• Miss Tess

Vi tjänar ca 28 000 resp 27 000 i månaden och sparar ca 6000 tillsammans.

• aktuelle

jag är helt utan inkomst och min blivande får ut ca 16 000 varje månad, vissa månade sparar vi över 1000 kr..

• Miafina

Jag säger som Smurfan_JM - Vi får båda csn - och försöker spara 3-4000 i månaden

Egentligen har vi väl "inte råd att spara såpass mkt" men vi gör det iaf.. Vi drar ner på sånt som i vanliga fall gör livet roligt ;)
    NÄ men vi lånar kurslittaraturen på biblan istället för att köpa, äter inte ute, utan lagar mkt hemma osv... Och är inte på krogen då vi ändå trivs bättre hemma...
    Men det sista var OT... I beg u pardon =)

Svar på tråden Hur mycket sparar ni???