• l i s a

Hur mycket sparar ni???

Liten undran till er som sparar till bröllop. Hur mycket sparar ni i månaden? Under hur lång tid? Egentligen vill jag fråga vad hushållets gemensamma inkomst/mån är också... fast det kan jag tro att många inte vill svara på

Jag undrar för att jag har sett en del trådar här där folk skriver att de sparar flera, flera 1000/mån. Jag begriper inte hur ni göör!???

Vi är väl inte rika direkt men vi har varsin lön på lite drygt 20 000, inga barn, lite lån (utom csn då som alltid svider!). Men vi är fördjävliga på att bränna pengar!!! :-O

• Svar på tråden Hur mycket sparar ni???
  • Fröken Malm

Vi har en total lön på 50 000, före skatt.

Och kan spara ca 3000 per person. Men då är vi duktiga!

Sen hade vi ju tur att vi fick tillbaka rejält på skatten också, vilket är välkommet så här i bröllopsplanerna!!!

• Sanasol

Vi sparar 4-6000 tillsammans varje månad. Vi får tillsammans ut ca 17000, då en jobbar och en pluggar på universitetet.

• Soleil

Till bröllopet specifikt sparar vi inte så mycket, kanske 500:- i månaden eller så, mest för att känna att vi faktiskt gör något.

Utöver det sparar vi också "i allmänhet", några tusen per månad, och därifrån kommer ju bröllopet att bekostas. Som tur är har vi sparpengar från våra föräldrar också, vilket gör att vi inte lever så snålt som vi kanske "borde".

• Gable

Vi har väl en gemensam inkomst på ca 50.000 brutto i månaden. Av det sparar vi ungefär 10.000 varje månad till bröllopet.

• Pumpkin

Jag förstår inte hur ni med bara CSN-inkomst kan spara så mycket som 3000-4000/månad!
    Jag och min sambo får ut tillsammans knappt 24000 varje månad och efter att billån, lägenhetslån, CSN-lån (min M2B's), IKEA-lån osv är betalda så har vi inte mycket pengar alls kvar

• Smurfan_JM

Vi gör inte av med mer än omkring 10 000:-/månad ... Vet inte riktigt vad vi gör annorlunda på (förutom att vi inte har lån förstås), för vi tycker inte att vi "snålar" på något...

• aktuelle

"det är inte inkomsterna som gör en miljonär, det är utgifterna" ;)

• aktuelle

hur mycket man betalar i boende kan ju göra stor skillnad på hur mycket man har råd att spara

• skärgårdstös

Vi har en total inkomst på ca 47 000 innan skatt och vi sparar minst 8000 i månaden till bröllopet. Vi bor ganska billigt just nu vilket hjälper men vi stoppar helt enkelt undan så mycket som möjligt utan att gå på knäna hemma. Det blir färre middagar på restaurang, inte så mycket klädinköp osv, det gäller helt enkelt att prioritera. Vill man så kan man, eller så hade man inget val, jag vet inte...

Svar på tråden Hur mycket sparar ni???