• Mi@

Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)

Jag måste bara få uttrycka att jag tycker att det är trist att man i flertalet trådar inte håller sig till det ts (trådstartaren) efterfrågar utan av egen iver för att diskutera/debattera gör en höna av en fjäder. En oskyldig fråga eller tanke som absolut inte verkar vara avsedd att skapa en hetsig debatt spårar ur och blir full av personpåhopp och andra elakheter. Snart handlar tråden bara om debatten i sig och ts fråga är glömd av de flesta. Kan vi inte hålla oss till tråden och peppa varandra istället för att debattera om allt (alltså debattera enbart i det avsedda debattforumet?)? Vi ska trots allt gifta oss de flesta av oss och borde väl vara lite gladare? Jag vill inte peka ut någon eller någon tråd och det är min tydliga önskan att denna tråd inte ska bli utspårad heller! Önskar bara att vi kan här skapa en glad tråd utan påhopp (startade en liknande förra sommaren då det var lite tungt här)!

Skriv ner om ni har nåt kul att berätta!

• Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)
  • Stefans fästmö

Halta Lotta: vad skönt att du fått ny energi! Tror du har rätt, visst ska man göra som man själv vill, men ibland kan det bli lite väl mycket "skit i andra"... Man vill ju att gästerna ska trivas! :)

• Davina

Jag håller med stefans fästmö och halta lotta.

Jag försöker att vara ödmjuk inför bröllopet och tänka att det viktiga är att jag får gifta mig med den man jag älskar och att jag får dela den dagen med min familj och mina vänner. För mig betyder det mer att alla får trevligt även om det kanske innebär att jag måste kompromissa med saker som jag hade tänkt från början.
    Jag försöker hålla nere förväntningarna och istället fokusera på att huvudsaken är att gästerna och vi trivs. Jag tror att det minimerar risken för besvikelser.

• Shakti

Stefans fästmö: Haha ja det var en bra idé!

• Hemligt ( fast inte längre)

Mi@
    Håller med dig till 100%!

• Bluebride2006

jag hade en stefan i min klass också, är själv 80:ia. Men det var en riktigt dumhuvud, så ingen stefan för mig, det blev en Tomas istället

• Shakti

Bluebride2006: Tänk om det var min Stefan HAHAHA

• Fialina 21 okt

Kan ni inte försöka vara positiva? Den här Stefan är ju en människa och ni kan väl repsktera honom och behöver inte kalla honom dumhuvud? Det är sådana här tråkiga påhopp och negativism som gör BT så tråkigt just nu. Försök hålla er till tråden och var lite generösa mot era medmänniskor!

• Burro

Hej allihopa!!!

Jag har just varit och hämtat ut min förlovningsring som har varit inlämnad för att göras om. Jag hade ingen aning om hur den skulle bli att se ut, men den blev jättefin. Jag är så glad att jag lämnade in den.

• Bluebride2006

shaki....... om han är från Kungsängen/sthlm kan det vara han :) om han heter Levin i efternamn.

Flåt fialina....men han var en av mina mobbare...

Annars, när är det er tur att gifta er? jag gifter mig 5 augusti och det känns som jag har så lite tid som helst för att fixa allt, även om jag är arbetslös.

Någon som gör något pyssligt till bröllopet? jag har gjort inbjudningskorten, ska göra placeringskort och servettringar och även program, blir nog ett kombinerat vigsel och festprogram, vet inte om någon gjort något sådant. Sen så har jag gjort diadem till mina 3 näbbar och ska även göra halsband till dem. Kanske blir ett även till tärnan, får se.

• Shakti

Bluebride2006: Nej det var inte han...

Jag gör alla trycksaker själv. Sen ska vi väl fixa bordsdekorationerna själva när det beger sig.

Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)