• Mi@

Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)

Jag måste bara få uttrycka att jag tycker att det är trist att man i flertalet trådar inte håller sig till det ts (trådstartaren) efterfrågar utan av egen iver för att diskutera/debattera gör en höna av en fjäder. En oskyldig fråga eller tanke som absolut inte verkar vara avsedd att skapa en hetsig debatt spårar ur och blir full av personpåhopp och andra elakheter. Snart handlar tråden bara om debatten i sig och ts fråga är glömd av de flesta. Kan vi inte hålla oss till tråden och peppa varandra istället för att debattera om allt (alltså debattera enbart i det avsedda debattforumet?)? Vi ska trots allt gifta oss de flesta av oss och borde väl vara lite gladare? Jag vill inte peka ut någon eller någon tråd och det är min tydliga önskan att denna tråd inte ska bli utspårad heller! Önskar bara att vi kan här skapa en glad tråd utan påhopp (startade en liknande förra sommaren då det var lite tungt här)!

Skriv ner om ni har nåt kul att berätta!

• Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)
  • Stefans fästmö

Ååh vilken vacker bukett!! Vi verkar ha liknande smak... :) Vilka blommor ska du ha i?

• Bluebride2006

vita rosor och delfinium är det jag vet än så länge :) är inte duktig alls på blommor.

• JlovesM

Tycker inte att denna härliga tråd ska falla i glömska, så jag puffar lite!

Kan berätta att det nu med drygt två månader kvar börjar ta fart med planerandet. Min moster som är sömmerska ska sy min klänning

• Mi@

Känner mig småschizofren som både startade denna tråd en gång och så gnälltråden! Men alla sidor måste ut!

Just nu kan jag säga att jag är supernöjd efter att åter besökt floristen och denna gång i lugn och ro kunna beskriva mina drömmars nu rosa bukett! Hon fick se en bild av en bukett med rosa pioner och rosor i You and Your Wedding och ska göra en likandan men lätt droppformad! Har även prövat ringarna som är färdiga och de var sååå fina!

• Stefans fästmö

Låter fint Mia! Var det mkt blommor i YOu and your wedding? Kunde behöva lite inspiration...

• JlovesM

Härligt, idag skiner solen och vi ser fram emot grillning och fotboll ikväll, och sen en långhelg! Blir man på gott humör eller blir man...?!?

Dessutom har några av våra gäster som var tveksamt om de kunde komma på bröllopet nu tackat ja till inbjudan, så vi är så glada så... (Sen att det är lite problem med solist till kyrkan och musik till festen låtsas vi inte om just nu... )

• Mi@

Stefans fästmö: Ser nu att jag skrev fel. Tidningen som det var superbra och mängder med blommor är alltså "Wedding Flowers", vilken i o f s ges ut av You and your wedding. Den är smockfylld av buketter, dekorationer med blommor och foton från riktiga bröllop i England. En riktig supertidning som absolut är värd att köpa!

• Stefans fästmö

Mia, tack för tipset! Får kolla efter den...

Vilket härligt väder det har varit i helgen, vad kul för alla pingst-brudpar! Igår grillade vi med vänner o idag åkte vi ut till havet, underbart! :)

• Mi@

Skriver in här för att berätta att jag idag fixat en hel massa musik till bröllopet tillsammans med en tärna.
    Sedan har jag en kompis som gör ett hästjobb med att hjälpa oss med musiken. Han engagerar sig själv och andra som också är musiklärare för att gratis spela på vår dag samt ta hand om alla annan musik från skiva!

Samt en toppentärna/toastmadame som i stort sett själv tar hand om all planering för program och lekar, sånger under kvällen!

• Bluebride20??

för mig blir det ingen bukett....... allt är slut här

• Mi@

En kusin som jag inte trott skulle kunna komma (bor långt bort) har lyckats få semestern lagom till vårt bröllop och meddelade ikväll att han kommer om han får för oss. Givetvis! Jättekul då kusiner kommer och verkar ta vår dag på så stort allvar och med sådan entuasiasm!

Sedan har jag som sagt en kompis som självpåtaget hjälper oss till tusen med musiken. Mitt i en massa elände då en del gäster betett sig minst sagt märkligt på inbjudan, jobbiga krav haglat och alla verkat vara upptagna med andra saker trots att de först sagt att de skulle hjälpa oss litegrann, är det härligt när kusiner som idag ringer och är superglada för vår skull och frågar om de får komma trots att det är lite sent! Sådant och en superkompis som frivilligt ställer upp och fixar gör att man orkar fortsätta allt planerande!

• JlovesM

Mi@: Vad kul! Visst är det roligt med folk som är glada för ens skull och ställer upp!

För vår del är vi glada för att 60 av 64 tackat ja till vår inbjudan, OSAT går ut imorgon och de som återstår är en kompis med man som bor i Australien och som är gravid (förståeligt om de inte kan komma) och så en annan långväga kompis.

Sen är vi glada för att min gamla farfar (87 år) kommer och gläds för vår skull, samt M2B's 81-åriga farmor som bor ca 40 mil bort ska oxå komma!

Dessutom ställer M2B's kusin upp och sjunger i kyrkan!!!

Så just nu känns allt toppen!

• Bluebride20??

hela mitt bröllop är inställt och jag är singel igen, med stort behov av att flytta

Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)