• Mi@

Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)

Jag måste bara få uttrycka att jag tycker att det är trist att man i flertalet trådar inte håller sig till det ts (trådstartaren) efterfrågar utan av egen iver för att diskutera/debattera gör en höna av en fjäder. En oskyldig fråga eller tanke som absolut inte verkar vara avsedd att skapa en hetsig debatt spårar ur och blir full av personpåhopp och andra elakheter. Snart handlar tråden bara om debatten i sig och ts fråga är glömd av de flesta. Kan vi inte hålla oss till tråden och peppa varandra istället för att debattera om allt (alltså debattera enbart i det avsedda debattforumet?)? Vi ska trots allt gifta oss de flesta av oss och borde väl vara lite gladare? Jag vill inte peka ut någon eller någon tråd och det är min tydliga önskan att denna tråd inte ska bli utspårad heller! Önskar bara att vi kan här skapa en glad tråd utan påhopp (startade en liknande förra sommaren då det var lite tungt här)!

Skriv ner om ni har nåt kul att berätta!

• Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)
  • Briderella

Mi@...

sorry...det är kört med din smiley...går inte att ändra,... men vi vet ju detta är en glaaaaad tråd...

• Mi@

Nån mer som har nåt kul att berätta?

• mippemutt

Va glad jag blir när jag ser att det finns mer kattägare. Jag själv gifter mig den 21 april så jag har en hel del bröllopsnerver nu när det börjar närma sig. Och kattägare är jag också, har fyra stycken precis som Mi@. Mippe, Totte och Bacchus och Buddha är våra små bebisar.

• Mi@

Åh, 21 april.. då är det rätt nära nu! Vi ska på en kusins bröllop den 29 april och är nästan nervös för deras vägnar då man själv vet hur nervig man börjar vara redan fast vi gifter oss först i sommar!

• Stortån

Ja, påhopp och personliga angrepp är ju förbjudna här och hör dessutom inte till intelligent diskussion... så jag håller med.

• Gnappgnapp

Stortån:
    Är inte förvånad över att se dig här...kommer inte att kommentera dina fortsatta inlägg i denna tråd och hoppas att övriga som läst dina inlägg i andra trådar inte sväljer detta uppenbara bete...

• Wire

Good news var det här: (måste väl börja med kattnyheter då)
    Katten som har opererats är numera fullt frisk och oerhört pigg.
    Jag får pengar tillbaka på skatten, ingen förmögenhet men tillräckligt för att det ska göra en liten skillnad i budgeten.
    Har köpt klänning äntligen och igår beställde jag slöja för ett lågt pris på nätet.
    Kom iväg fr jobbet i tid & har legat i badet och läst med ett glas vin.
    Ska snart få sova!

• Gnappgnapp

Wire

Vilket positivt inlägg! Blev glad av att läsa det!Ibland behöver man påminna sig själv om allt positivt, för att det blir lätt en fokusering av det negativa!

• Wire

Jag är nog väldigt positiv som person så det slår nog igenom.
    Det enda som är dumt med det är att jag är en sån tidsoptimist så fast vi har massor kvar innan den 17/6 känner jag mig inte stressad och sätter inte fart med allt. Min blivande är likadan... nåja men vi vet om det iaf.

• Mrs Smith

Och snart är sommaren här med sol och värme och alla är glada och några blir fruar och några får vänta tålmodigt ett år eller två

Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)