• Mi@

Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)

Jag måste bara få uttrycka att jag tycker att det är trist att man i flertalet trådar inte håller sig till det ts (trådstartaren) efterfrågar utan av egen iver för att diskutera/debattera gör en höna av en fjäder. En oskyldig fråga eller tanke som absolut inte verkar vara avsedd att skapa en hetsig debatt spårar ur och blir full av personpåhopp och andra elakheter. Snart handlar tråden bara om debatten i sig och ts fråga är glömd av de flesta. Kan vi inte hålla oss till tråden och peppa varandra istället för att debattera om allt (alltså debattera enbart i det avsedda debattforumet?)? Vi ska trots allt gifta oss de flesta av oss och borde väl vara lite gladare? Jag vill inte peka ut någon eller någon tråd och det är min tydliga önskan att denna tråd inte ska bli utspårad heller! Önskar bara att vi kan här skapa en glad tråd utan påhopp (startade en liknande förra sommaren då det var lite tungt här)!

Skriv ner om ni har nåt kul att berätta!

• Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)
  • Amazonas

Håller med dig fullständigt!!

Ok, vad har jag att berätta?
    Jo, Jag åker till venedig i övermorgon! Det ska bli döskoj!

• Briderella

Förhoppningsvis i NY 070707...det är i alla fall planerna just nu. men min m2b vill gärna att vi ska gifta oss på Hawaii...och ta NY på vägen hem....jag vill hellre tvärt om..... så vi får väl se vart det blir....hehehe jag e nog mest envis så jag vinner ;)

• majken81

Gud va skönt att någon mer uppmärksammat detta. Jag tycker själv att det jättedrygt att sitta och läsa trådar som spårat ur. Starta hellre fler trådar i sånt fall...
    Bra!!!

• Mi@

Vi gifter oss den 22 juli i sommar! Har det mesta under kontroll (har kvar dekorationer, placeringar, fixa dryck, program)... men det känns lite spännande ändå!

Vi har fyra katter. Algot och hans son Lille Muj fyller 5 respektive 4 år i morgon (samma datum!) och då Wilma (Lille Mujs mamma) fyller år den 15 april brukar vi fira alla samtidigt! Sedan har vi ingen aning om när våran hemlöse vän Tasse är född (han flyttade in hos oss för två år sedan) så vi firar han med i morgon!

• Mi@

Roligt att fler tänkt som jag och längtar efter lite peppning och värme här!
    Det gör mig jätteglad och återger en hoppet!

Bridella: Va härligt det lät att gifta sig på Hawaii och åka hem via N.Y. Om vi hade haft råd hade vi också önskat att göra det typ så, men det är i alla fall jättekul att höra om andra som kan göra det! Berätta gärna mer om hur det går! Det låter spännande!

• Briderella

Mi@....

SOm sagt, jag gifter mig hellre i NY och tar smekmånaden på Hawaii, men min sambo vill göra tvärt om.

Har alltid drömt att få åka till NY och tänkte eftersom vi inte vill ha bröllop med fest och allt det där så tänkte vi rymma istället....skönt iof men samtidigt kan jag sakna det där planerande och pysslandet...vill göra inbjudningskort, placeringskort, dukningar planera kläder , blommor, hår...men men....vi lägger pengarna på en rejäl resa istället, känns som om vi båda tycker det är mer värt det än en fest på ett par timmar, sen så har vi ganska invecklade famijleförhållanden så den biten är inte heller rolig att försöka lösa till en fest....

• Mi@

Ah, ursäkta! Jag läste lite slarvigt! Själva grejen var i alla fall att jag tyckte att det lät underbart att få resa till något spännande ställe överhuvudtaget! För mig som är extremt ovan att resa är nog N.Y. och Hawaii lika häftigt! Hoppas att ni blir överrens!

• Mi@

Förresten, är det någon som vet hur man tar bort en ledsen smiley i det första inlägget? Jag hade ju velat ha en glad liten gubbe över inlägget längst upp!

• Mrs Smith

Briderella
    Jag förstår dig precis, skulle själv på ett sätt bara vilja sticka iväg på en lång lång honeymoon men är nog för feg. Håller med dig om att gifta sig först i NY och sen ´åka till hawaii. Själv har vi funderat på att gifta oss borgeligt i Usa ochså. Min sambo har familj där i Connecticut så vi är ofta där och firar thanks giving och så.

• Briderella

Mrs Smith....varför gör ni inte det då...

hade en vän som drog iväg för ett par år sen, ingen visste nåt...det stod bara en annons i vår lokaltidning en dag...

"Hmmm....Era inbjudningar måste ha kommit bort på posten.....Vi gifte oss i går.
    XXXX & XXXXXXX

Paris...

Sånt skulle jag vilja göra...hehehe

Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)