• Briderella

Vår dag...070707...#2

Startar snabbt upp en ny tråd...såg att den gamla snart lägger ner.

• Svar på tråden Vår dag...070707...#2
  • Sanasol

Man får försöka tänka positivt! Dessutom, man har det ju egentligen fantastiskt bra som hittat en sån karl man har... :):):)

• lightfish

Gerda
    jag håller med dig, ska bli intressant att se hennes reaktion :D :D Men hon ska bara vara glad att hon fick "deras" dag eftersom det är lika mycket "vår" dag...

Men jag håller med er andra, jag bryr mig egentligen inte om så mkt hur det egentligen blir: bara vi blir gifta!

• lightfish

Hej tjejer!
    Nu var det ändå ett tag sen ni och jag skrev här (även om jag ändå inte hör hemma här längre ;) ) Nåja, hur går det för alla? Går budgeten ihop? Har alla hittat klänningsmodellen som man vill ha eller har drömt om? Hur många har hamnat i tidningsträsket? :D

• Gerda

lightfish!

Klart du ska vara hær! :D

Hrm... Budgeten måste gå ihop... eller den går ihop... før vi får flytta runt kostnaderna så dem gør det ;)

Tidningstræsket.... har redan 15 tal tidningar hemma så nu ska jag bara hålla mig till MS resterande tiden Svårt att tro, jag vet ;)

Klænning... nææææ... væntar till næsta år :)

DU Då? :D

• Dalabrud-07

Tidningsträsket, bra namn Fast är jag iallafall Tror att det lätt blir så när man är ute i så god tid, man har alldelens för mycket tid på sig att planera. Upptäckte iallafall när jag gick igenom dom häromdagen att det står i stort sett samma sak i alla tidningarna

Här händer det inte så mycket.
    Vi har iallafall bokat kyrka och präst, så vi får den vi vill ha.
    Lokalen är prel.bokad. Dom var tvungna att reservera sig lite då det är en kulturbyggnad och kommunen har vissa arrangemang där, men dom trodde att det var ledigt då *hoppas*.
    Ang. maten så ska vi antingen ha buffé eller "sellnäs-planka".
    Jag har kikat lite smått på klänning. Har inte hittat någon än, men det borde inte bli några problem då jag vet hur jag vill att den ska se ut. Värre med storleken.... Försöker gå ner i vikt, men det går så himla trögt.
    Har hittat en ring som jag vill ha. Problemet är att den kostade 28000:-, lite för mycket
    Ena dagen tycker jag att vi inte hunnit nåt och andra dagen tycker jag att vi hunnit jättelångt med tanke på att det är över ett år kvar
    Budgeten vågar jag inte tänka på. Jag blev arbetslös i december och sambon är egen företagare i relativt nystartad firma, så det ger inte så himla mycket än....
    Hur går det för er då?

• lightfish

Gerda

Visste att jag kunde lita på dig :D

Budget? *flinar lite* Ingen aaaaaning, vi tänker väl köpa förlovningsringarna först i sommar och sen ha nån form klar och SEN tänka på budget. Men en tröst är ju att vi ska till USA och förhoppningsvis kan jag köpa skor och klänning där :) billigare än här i Sverige.

Tidningsträsket: FAST!! :D :D :D Har ungefär 6-7 st nu men slängde ett gäng i höstas :D Men läste ju att det kommit nya så nu blir det ut och shoppa tidningar :)

Klänning...tja...vill ju ha spets...sen så har jag hunnit ändra mig så många ggr! Men i höst verkar det som, i USA, ska vi försöka :)

• lightfish

Dalabrud-07

Ja, vissa har tur och har fått boka kyrka! Lyckos dig! :)

• Gerda

Hærligt med USA resa!!! *avis*

Har inte varit dær på år och dar!!! *saknar* Ær det till tærnan som ni ska?

Lyckos lyckos dig!

Mamma stællde ju in sin resa till USA ;) så dær fick jag itne gratis frakt av klænning :P Men det ordnar sig..

• lightfish

Gerda

Mm..vi hade velat åka i sommar men eftersom det tydligen är 50 grader på sommaren i Dallas så åker vi i sept-okt.. Ja, det är tärnan och hennes man m.a.o killens kusin ( hennes man ) Vi kommer ha en hel våning för oss själva i deras JÄTTE hus...

Känns overkligt ännu eftersom vi inte kan boka biljetter än för att killen inte kan stämma av det med jobbet än. Men det kommer det med :)

Jag har ingen aning om hur mycket packning jag kommer ha med mig själv annars skulle jag lätt ställt upp med att frakta klänning :)

• Gerda

Næææææ packa fullt till dig sjælv!

Sist jag var i USA hade jag 10+kg GODIS hem.... *hoppsan* Før att inte tala om klæder, skor, kræmer och annat som jag shoppat på mig. 80kg var alldeles før lite ;)

Svar på tråden Vår dag...070707...#2