• Pärtan

Uppsalabrudar 2006

Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • krizzy

Äntligen vår! Hur går det för er alla brudar? Här går det bra. Svärföräldrarna har varit ner till tyskland och handlat all alkohol till festen. Så där är det ett mindre att göra.
    Dax för träff snart igen eller??
    Kram Kristina

• andlin

För oss rullar bröllopsplaneringen på lite smått. Bla har jag köpt nya bröllopsskor idag. Har sprungit runt här hemma med de jag köpte först och konstaterat att jag nog inte kommer vilja ha dem på mig en hel dag. Lilltån kommer nog inte tycka att det är så skönt efter ett tag och i augusti lär väl fötterna vara lite mer svullna än nu... Så nu har jag köpt ett par sandaler med öppen då. Kommer nog trivas bättre i dem och de här var faktiskt snyggare än de gamla.

• andlin

Jag tycker också att vi ska ha en träff snart igen. Kan dock inte på tisdagar ett tag framöver.

• jamboochjag

Här känns det som om bröllopet närmare sig med stormsteg, snart bara en månad kvar... bukett och tårta återstår. Varifrån har ni andra beställt era tårtor?

• Pärtan

Det går bra för oss. Känner fortfarande ett totalt lugn. Ska fixa buketten i veckan och sedan provsmaka fler tårtförslag. Vi kommer att köpa tårta från Annelie K, en tryffeltårta av något slag...

En träff låter trevligt. Nu kan jag nästan när som helst bara jag får veta det lite innan.

• andlin

BT-träff:

Har några förslag på datum. Vi gör väl som förra gången. Det datumet som flest av oss kan blir det. Kopiera listan och skriv in ert namn efter de datum ni kan.

onsdag 3 maj: andlin
    måndag 8 maj: andlin
    onsdag 10 maj: andlin
    torsdag 11 maj: andlin
    måndag 15 maj: andlin

• andlin

Pärtan: Vad gott det lät med att provsmaka tårta blev sugen på en riktigt kladdig onyttig chokladtårta...

• annawe

vi tänkte beställa tårta från Annelie K, men har bestämt oss för traditionell från Ofvandahls
    (Kan aldrig va me på träffarna...)

• Agouza

Vi kommer beställa från Annelie K, dock moussebakelser i olika smaker, inte tårta. Jag gillar själv inte traditionell tårta (alls! jag pillar av marsipanen eller frukten sen lämnar jag resten). Moussetårtorna (choklad med passionsfruktspannacotta, HUR god som helst) hade vi på sonen namnkalas, så vi ville variera oss ite.

• picachu

Hej! Jag är också Uppsalabrud!
    17/6 på Stabby Prästgård! o^v^o

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006