• Pärtan

Uppsalabrudar 2006

Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • Buzzlan

Gamlisbrud

Vi var också lite oroliga för hur vi skulle få plats så vi åkte och provmöblerade...sen kunde jag andas ut Man kan nog klämma in 80 st för jag tror att det finns bord och stolar så att det räcker.Fast det blir nog lite trångt då. Servisen räcker dock inte till mer än ca 60st. Vinglas är det ännu färre av så vi har köpt billiga på ikea för att komplettera. Jag har också bokat Emma R

Om du ger mig din mailadress så kan du få mer info.

• CarroK

A.M.P
    Skoj med ett brudpar till. Var ska ni gifta er?
    Buzzlan:
    Ja det var ju tokigt att vi tänkte på vasaborgen båda. Vilken tid gifter ni er??
    Vi håller på med inbjudningarna nu har tänkt skicka ut dem till påsk. Dalby är väldigt fint...Vi är inte så kristna så det kändes rätt med annan lokal än kyrka för oss.Har du någon mail så kan jag maila lite om hur det går för oss rent planeringsmässigt. Kram Carro

• A.M.P

CarroK!

Vi gifter oss i Helga Trefaldighet och har middag i Hammarskog. Tänk att jag hade också funderat på Vasaborgen först, men sedan kunde vi inte bestämma hur vi skulle göra med maten efter vigseln så vi valde kyrkan istället med herrgård, dvs mer "vanligt" upplägg. Helt klart mysigt med vigsel i historiskt miljö och allt! Nu får vi hoppas på fint väder allihop så vi får skåla i solsken!

• Buzzlan

Carro K

Vi är inte heller särskilt kristna av oss..högst naturvetenskapliga båda två och tror på Big Bang och hela evolutionen och inte på att Gud skapade allt på sju dagar Men en kyrka är en stämningsfull och schysst lokal att gifta sig i så därför valde vi det. Skulle nog egentligen vilja ha en utomhus vigsel men jag litar inte på vädrets makter.

Vi gifter oss kl 16. Skönt att ha nästan hela dagen att förbereda sig. Sen har vi många långväga gäster som kommer samma dag som slipper åka före soluppgång.

Maila mig på ankilarsson@yahoo.com så kan vi prata mer! Kram

• okt2006

woman: jag har säkert frågat dig förut, men vart ska ni gifta er? vi har samma datum! vi ska gifta oss i dalby.

• Pärtan

Hej hopp tjejer!

Jag har snart klarat hela månaden utan internet hemma. Bara ungefär en vecka kvar.

Vad många vi börjar bli som ska gifta sig i Uppsala. Kul!

Igår var jag och beställe vigselringen. Om två veckor får jag den. Tjohooo.
    Fick prova en äkta på plats, för de hade en inne, annars är det ju bara attrapper som man provar. Den blir himla tjusig till våra förlovningsringar.

• annawe

Pårtan:
    Vad blev det för ring? Varifrån?
    Har inte bestämt mig än...

• andlin

Pärtan: Tänk att du har klarat dig utan internet hemma så länge Själv tycker jag att det är nog frustrerande om det ligger nere bara någon dag.

Vad kul att du har beställt ringen! Tror du att du kommer kunna låta bli att prova den stup-i-kvarten när du väl får hem den?

• Telan

A.M.P

Jag tror att jag vet vem du är.

Din tärna ska ha en grön klänning va?...eller var den grön kanske? ...eller valde hon den gröna till slut??

• Pärtan

annawe:
    Jag beställde en ring från Smycka, Elsa tror jag att den heter. En lite större sten i mitten och så 3 mindre stenar på varsin sida.

andlin: Det har varit frustrerande så fort jag har kommit hem från jobbet. Men jag har fått en hel del annat gjort istället hemma
    Vet inte om jag kommer att lyckas låta ringen ligga. Kankse får lägga den på ett bra ställe.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006