Uppsalabrudar 2006
Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.
Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.
...och vi har ingen präst... han fick liksom förhinder... Det kanske har drabbat fler här??? Jaja, säger jag bara, det löser sig väl... Två HELA månader kvar.
okt2006: Vi gifter oss i Torshälla kyrka och sedan är festen i PROs lokal i Torshälla. Jag kommer från Torshälla men bor i Uppsala.
Har glömt att skriva att förra veckan bokade vi bröllopsresan. Två veckor i Grekland.
Nej, vi har letat lokal som galningar (dammsugit hela Uppsala) och den här är den enda vi verkligen gillar. Det klickade på en gång.
Vi blev av med lokalen, för de fick nya regler (vi hade inte bokat, utan bara pratat med de som driver stället). De tillåter bara hyra för fest/middag och inte vigsel.
Okt2006
Såg inte din fråga, sorry. Javisst är det Kaplansgården i Gamla Uppsala.
Agouza:
Vilken lokal är det? "Nyfiken" Så det blir samma lokal men nytt datum alltså?
Är det någon av er Uppsala brudar som gifter er i Dalby kyrka 17 juni?
Förra lokalen var Slottet.
Nu blir det Slottsbiografen istället. Ska boka imorn, då vi får klartecken från restaurangen vilka dagar som inte är bokade. Så när vi ska gifta oss är fortfarande skrivet i stjärnorna, förmodligen senare i november. Jag som hade ställt in mig på 28/10!
Hej tjejer! Hoppas att påsken har varit bra.
Agouza: Oj oj oj vad jobbigt att ställa om. Hoppas att det löser sig på bästa sätt. Vi var oxå på väg att behöva byta datum, då min sambos farbror ska gifta sig på samma dag. Vi beslutatde att ändå köra med vårt datum och den sidan (hans pappas sida) får vi fira med vid ett annat tillfälle.
Hos oss händer det en hel del nu i planeringen. Hämtade min vigselring idag. Den är såå fin. Har kollat florist, bukett samt provsmakning av tårta och mat. Tårtan ska vi försöka provsmaka i morgon och maten skulle vi ta i början av maj. Känner fortfarande ett totalt lugn kring allt. Iofs vi har inte fått någon präst eller kantor tilldelade ännu, det känns lite tungt.
Hur går det för er andra då, framförallt för er som gifter er i maj?
Nu blir det det magiska datumet 11/11 istället, lätt att komma ihåg....
Lokalerna känns verkligen kanon och jag har hittat drömklänningen!
Dessutom har sambon kläckt briljanta idéer (jo, på riktigt!) angående inbjudningskortens utformning, så nu är jag igång igen!