• Pärtan

Uppsalabrudar 2006

Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • Buzzlan

Insåg just att jag iinte har lagt in mig på listan.....så jag gör det

20/5 Snart...
    27/5 Telan
    3/6 Brud i Uppsala
    3/6 Jamboochjag
    10/6 busgumman
    10/6 annawe
    17/6 Pärtan
    17/6 BornToBeBride
    22/7 Helena_H
    22/7 Tullia
    29/7 Dala82
    29/7 hyperballad
    5/8 Andlin
    12/8 Sanna Panna
    12/8 Krizzy
    26/8 CarroK
    26/8 Buzzlan
    7/10 okt2006
    7/10 woman
    28/10 Agouza
    11/11 Strumptjejen

• Buzzlan

Gamlisbrud

Jag ska också ha min fest i kaplansgården. Vi har varit där flera gånger och tittat och till och med provmöblerat...för att se hur många vi får plats med innan vi skickar ut inbjudningarna...Vi kom fram till att vi får plats med cirka 75 gäster. Men då måste vi möblera om lite när middagen är över och dansen tar vid.

Vaktmästarna där är jättebra! Trevliga och tillmötesgående. Tyvätt så är Gamlis kyrka stängd då vi gifter oss så vi har valt en annan kyrka utanför stan..T r å k i g t Men den är också jättefin så nu känns det bra.

Vi har kompisar som hade sin bröllopsfest där , fast vi kände inte dom då så vi var inte med. Men vi har fått lite bra tips av dom hur dom gjorde med lokalen...Om du vill så kan jag dela med mig....?

• jamboochjag

Bara två månader kvar idag...börjar inse att tiden går fort.
    Klänningen är skickad från Kina nu, skor beställda från USA. Sambon har bokat häst och vagn och det andra han hade på sin lista.

Efter påsk måste vi börja planera mer i detalj, bestämma menyn med catering firman och framförallt bestämma oss för vad för slags bröllopstårta vi vill ha och vart vi ska beställa den. Blommor måste jag också bestämma mig för. Har hittat en bra bild idag, tänkte ta med den till några olika blomsterhandlare och se vad de säger. Min idé att göra buketten själv sprack, det blev på tok för tungt så nu har jag fått tänka om helt. Det blir nog en hel del till sista minuten ändå...

• CarroK

Buzzlan: Vi har valt samma datum!! Varför valde ni just det datumet? Vart ska ni gifta er? Nyfiken...
    Vi gifter oss i Vasaborgen. Ingen kyrka men kyrklig vigsel är det tänkt. Hur långt har ni kommit i planeringen? Kram

• Buzzlan

CarroK

Vi ville ha ett sensommar bröllop och tyckte att sista helgen i augusti var bra. Min M2B ska jobba utomlands hela sommaren (och tjäna pengar till bröllopet) så det var delvis därför vi valde att ha det sent i augusti, så att alla P E N G A R hinner ramla in på banken Vi ska gifta oss i Dalby kyrka, så fint där ute vid vattnet..Vi tänkte också på Wasaborgen och ringde och kollade men....det var upptaget. Hmmm undra vem som hade bokat

Planeringen går sakta framåt.
    Kyrka, festlokal, fotograf, frisör och make-up, tärna och marskalk, toastmasters, trubadur och kockar är klart. Inbjudningarna är på gång (ska ju egentligen jobba med dom nu..) M2Bkläder plus bestmankläder är klara och jag letar klänning med tärnan.....Hur går det för dig?

• GamlisBrud

Vad bra att det går att vara 75 pers. Vi har funderat mkt på om vi ska ta en annan lokal men denna är annars perfekt. Det skulle vara super om du ville dela med dig om tips och idéer. Vi har inga i dagsläget. Vi ska förlova oss på lördag så ni kanske förstår att vi inte kommit igång med planerna än. Har bokat emma r som frisör så det är klappat och klart iaf. När har ni festen? Vad ska ni äta? Musik? Nyfiken..

• GamlisBrud

Nu finns jag med i listan. Är visst den enda som gifter sig i september.
    / GamlisBrud

20/5 Snart...
    27/5 Telan
    3/6 Brud i Uppsala
    3/6 Jamboochjag
    10/6 busgumman
    10/6 annawe
    17/6 Pärtan
    17/6 BornToBeBride
    22/7 Helena_H
    22/7 Tullia
    29/7 Dala82
    29/7 hyperballad
    5/8 Andlin
    12/8 Sanna Panna
    12/8 Krizzy
    26/8 CarroK
    26/8 Buzzlan
    23/9 GamlisBrud
    7/10 okt2006
    7/10 woman
    28/10 Agouza
    11/11 Strumptjejen

• annawe

MissRodriguez:

Kul med en till den 10/6!
    Var gifter du dig? Fest?

• A.M.P

Jag ska också gifta mig 26 augusti i år. Då är vi tre denna dag i samma stad minsann !

20/5 Snart...
    27/5 Telan
    3/6 Brud i Uppsala
    3/6 Jamboochjag
    10/6 busgumman
    10/6 annawe
    17/6 Pärtan
    17/6 BornToBeBride
    22/7 Helena_H
    22/7 Tullia
    29/7 Dala82
    29/7 hyperballad
    5/8 Andlin
    12/8 Sanna Panna
    12/8 Krizzy
    26/8 CarroK
    26/8 Buzzlan
    26/8 A.M.P
    7/10 okt2006
    7/10 woman
    28/10 Agouza
    11/11 Strumptjejen

• lovanf

och jag ska också gifta mig den 12 augusti, så då är vi också tre den dagen!

20/5 Snart...
    27/5 Telan
    3/6 Brud i Uppsala
    3/6 Jamboochjag
    10/6 busgumman
    10/6 annawe
    17/6 Pärtan
    17/6 BornToBeBride
    22/7 Helena_H
    22/7 Tullia
    29/7 Dala82
    29/7 hyperballad
    5/8 Andlin
    12/8 Sanna Panna
    12/8 Krizzy
    12/8 lovanf
    26/8 CarroK
    26/8 Buzzlan
    26/8 A.M.P
    7/10 okt2006
    7/10 woman
    28/10 Agouza
    11/11 Strumptjejen

hur går det med planeringen? någon som har förslag på roligt till festprogrammen?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006