• Pärtan

Uppsalabrudar 2006

Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • helena_h

tack för att jag fick kika på bilderna tab, de var jättefina!

• helena_h

tab, tog du dina bilder på hotell Uppsala?

• annawe

Pärtan:
    Var det du som var före mig hos pernilla på magnolia...? jag kom dit vid 3.
    jag blev också nöjd, men jag hann inte riktigt prova sminket.

• Pärtan

annawe: Ja jag var där innan. Vi provade lite smink, mest bara på ena sidan sen fyllde hon bara på lite på högra sidan så att man inte skulle se helt knäpp ut när man gick på stan.

• hyperballad

tab!
    skulle jag också få kika på dina bilder? jag har funderat länge på det där med secret box, men är lite osäker... tacksam om du mailar mig: violently.happy@web.de

jag var hos magnolia-pernilla på konsultation i fredags. jag blev så nöjd med uppsättningen, tror att det blir jättefin på bröllopsdagen! och pernilla är ju så snäll och rar!

• krizzy

andlin! Hur gick det hemma? Hittade du några snygga buketter.
    Kram Kristina

• andlin

Puh, ett ganska hektiskt schema, men vi han med rätt mycket när vi var i Eskilstuna i torsdags och fredags.
    I torsdags så var vi och pratade med cateringen. Tror att det kommer bli jätte bra. Vi får till och med avboka kuvert samma dag (inte för sent på dagen då antar jag) om det skulle vara någon gäst som inte kan komma.

Sedan på fredagen så hämtade vi brudnäbben i skolan och efter lite lunch gav vi oss ut i affärerna för att hitta klänning till henne.
    Hittade först vit kjol och halternecklinne och en grön bolero som vi lade undan, men jag hade ju lovat att vi skulle gå till en brudbutik också och kolla på klänning. Sedan var det ju "kört". När en 6,5 åring får på sig en "princessklänning" tror ni att hon vill ha kläder från Lindex då? Nä, det ville hon ju inte vilket jag väl egentligen hade förstått redan innan... Tillslut blev det en gul/beige klänning med band i midjan som man knyter rosett med i ryggen. Fast innan hon gick med på den klänningen, som hon visserligen tyckte mycket om, så var vi rätt så oense om vad hon skulle ha på sig. Hon hade nämligen förälskat sig i en vit klänning med hur mycket rysch och pysch och saker på som helst. Något som jag helt enkelt vägrade köpa till henne.
    Väl i butiken så passade jag på att prova min klänning, som fortfarande hänger kvar där, med de underkläderna jag ska ha på mig.

Efter klänningköpet blev det en tur till kyrkan och tittade på den och spanade lite på ev. fotograferingsplatser innan det blev dags att åka till floristen.
    Jösses vad svårt det var att bestämma hur den skulle vara. Slutligen blev det en ganska rund bukett med två olika sorters röda rosor, någon vit blomma i mellan (kommer inte ihåg vad den heter) och sedan murgröna runt som hänger lite. Tärnbukett och brudnäbbsbukett blir likadana men enklare. Corsagen blir med den mörkaste av rosorna och lite dekoration runt. Som max skulle det gå på 2600 kr.

Var även och spanade lite på tårtor, men vi har inte bestämt oss ännu.

• BornToBeBride

Hej Tab.
    Kan du maila mig bilder från Erika? Har bokat henne till bröllopet.
    Skulle vara jättekul att få se nått taget nyligen.
    zx6elin@hotmail.com

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006