• Pärtan

Uppsalabrudar 2006

Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • Pärtan

I helgen blev jag hippad ordentligt. Har varit på två stycken lugna och ordentliga tidigare. Den här gången var det allt annat.

De plockade mig när jag minst anade det, och så åkte vi till Sthlm och for iväg på en kryssning. Fantastiskt kul.

• busgumman

Pärtan

Vilken båt åkte ni med?
    Vart också hippad i helgen med en kryssning

• Pärtan

busgumman: Vi åkte med Vikingline till Åbo i lördagskväll. Hade en hel del uppdrag under kvällen/natten.

• busgumman

Pärtan:

Vad fick du göra för skoj?
    Fick du bli utklädd med?

Vi åkte 24 h till mariehamn.

• Pärtan

Jo då, fick en underbart vacker kjol, guldig med svart tyll. Rosa/oragne randig tröja. Toksminkad, ed turkost kring ögonen. och så min gamla prinsesskrona och slöja. De plockade mig direkt från mitt beachspelande, fick inte duscha.

Då båten var försenad gick vi direkt och åt när vi kom på båten, bara lasta in sakerna först. Jag hade dock inte så mycket, en systemkasse med "något" i.

Vi buffén blåste vi upp en massa ballonger och serpentiner, Kalasstämning. Sedan fick jag mitt första uppdrag, reseledare. Jag skulle gå runt till de andra borden och berätta vad det fanns att göra på båten, antingen på svenska eller på finlandsvenska. Hade även en dricksburk hängande kring halsen där gästerna sedan fick lämna dricks om jag var duktig.

När vi ätit klart så fick jag äntligen duscha. Då hade min kusin en hel del prylar med sig, så det blev som en liten spa-behandling och sedan ny fin make up. (mer normal denna gång) En prinsesskrona även nu och sedan fick jag välja tröja. Byxor hade jag fått packa med.

På discot fick jag nästa uppdrag....fixa tvättråd från killarskalsonger. För två tvättråd kunde jag byta in och få en present = tio tvättråd behövdes för att få alla paket. Jag lyckades!! Sedan var det party natten lång och insamlandet av dricks. Fick ihop 90.50 i svenska och 4.70 euro. Hade hur kul som helst, sov dock bara två timmar.

Vid lunch dagen efter så skulle jag måla/rita ett porträtt av min blivande. Oj vad det var svårt.

Sååå idag är jag ganska trött, det var en slitsam helg eftersom jag spelade en turnering innan de "rövade" bort mig.

• helena_h

jag behöver tips på frisör! till min bröllopsdag. har hört en del negativt om den jag bokat, så nu har jag blivit nervös och bestämt mig för att kolla upp lite alternativ. så, please, hjälp! kom med förslag på frisörer som gör bra uppsättningar. har provat estetica, klippunkten, emma r, magnolia, alla upptagna.

• busgumman

Pärtan

Lät som en lyckad möhippa och rolig

• Pärtan

busgumman: Vad fick du göra då? Hur var din hippa?

I helgen ska jag äntligen få proväta vår mat. Det börjar bli lite tajt. Har även bokat tid med kantorn för att lyssna på in och ut musik. 3v kvar...

• busgumman

Visste om min hippa och vart vi skulle men efter buffen så kläde de på mig en klänning a la mormor stuk och så satte de i en lila slöja i håret och sminka mig. Hade även en sån tjusig handväska med.
    Jag skulle dansa 2 danser med 2 olika karlar och gjorde jag inte de så va straffet och krypa runt på dansgolvet 10 varv så de blev att dansa. Sen beställa mjölk från baren, gå in på taxfreen och spruta på mig herrparfym, gå till receptionen och söka efter nån men tyvärr så va de försent med det. Klockan va för mycket. Jo de hade satt fast godisar på klänningen som folk skulle äta upp under kvällen, hade även en gris som jag gick och drog efter mig. Sen fick jag gå upp på dansgolvet med 3 st andra för att vi hade våran speciella dag. De andra 3 fyllde år så de va lite pinsamt att stå där framför alla

När ska du gifta dig?

• Pärtan

Hi hi hi, ja du verkar ha haft fullt upp.... Jag gifter mig den 17 juni. Du då?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006