• Pärtan

Uppsalabrudar 2006

Nu har vår tråd stängts för svar igen. Här är en ny.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2006
  • annawe

Pärtan:
    Vad är det för dekorationer?

Vi (jag o mamma bla) håller på o planerar bordsdekorationer för fullt. Känns som mycket är klart, ändå har jag typ 50 ogjorda uppgifter i min planering... (öva brudvals? gör man det, hm kanske är bäst).
    Har också en månad kvar. Har inte fixat klart fest o vigselprogram, det tar lång tid!

• jamboochjag

Här är det bara tre veckor kvar...jag känner mig fortfarande lugn, men visst är det mycket att fixa.
    *Placeringskorten skrev jag i helgen, i veckan hoppas jag på att få klart omslagen till festprogrammet för att lämna över till vår toastmadame när hon kommer på besök nästa helg.
    *Min klänning är helt klar, m2b frack ska vara klar imorgon. *
    *Blommor beställda, men jag velar fortfarande...
    *Ska till frisören imorgon fixa till färg och prova frisyren lite.
    *Sen måste allt alkoholfritt köpas in samt mat till de gäster som ska bo hos oss (alla från utlandet).
    *Tårta måste beställas...försöka göra det idag eller imorgon.
    *Bröllopsresa bokade vi igår, blir några dagar i Paris veckan efter.
    *Brudvals, ja just det...det måste vi också öva på...

• krizzy

Blir det något ikväll eller???

• andlin

Jag tänkte iallafall komma.

• Pärtan

annawe: Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är för dekorationer, men misstänker att det inte är så stora då borden är ganska smala. Någon ros med nått grönt runt samt smala strån som går ut åt sidorna. Jag har släppt allt som ha med festlokalen att göra. Det är skönt att ha en sak mindre att planera.

• helena_h

Hej!

En fråga till pärtan och telan, såg i en annan tråd att ni tänkte gå och fota en secret box. Undrar hur det gick? vem ni tillslut valde att göra det hos och om bilderna blev bra. hur kändes det?

• andlin

Igår ringde vår solist och sa att hon visst var dubbelbokad och inte kunde sjunga på vårt bröllop... Som tur är så fixade hon en ersättare åt oss som ringde bara några minuter efter att vi hade pratat med henne.
    Den nya verkade trevlig och jag tror inte att den första skulle fixa en ersättare som "inte kan" sjunga, så det ska nog bli bra, men lite nervöst är det ju att ha en person som solist som man inte har en aning om vem det är.

• andlin

I morgon ska jag åka hem till Torshälla. Vi ska träffa cateringfirman i morgon kväll och bestämma mat och porslin och sedan på fredag ska det provas brudnäbbsklänning och brudbukett. Hoppas floristerna kommer med bra idéer för jag vet verkligen inte vad jag vill ha för bukett. Får återkomma efter helgen med rapport om vad det blev.

• Pärtan

helena_h: Det gick bra att fota. Jag valde Eva jakobsson. Vi höll på i ca 1,5 timme och fota. Hon var lyhörd på egna idéer och fotade på alla möjliga sätt i alla möjliga vinklar. Det kändes bra och inget konstigt alls.
    Bilderna blev väldigt bra och det var väldigt svårt att välja ut bilder, det blev 16 bilder tillslut (från början tänkt 8-10), totalpris på 3000:- inkl fotografering, album och skivan med bilderna (kostnad 150:-/bild och 600 för foto)

• Pärtan

andlin: Hoppas det går bra hemma. Väntar spänt på rapporten.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2006