• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3
  • gnizz

Orustbrud
    Bara digitalt?
    Negativ varar flera generationer men digitalkort kan vara borta på mindre än 10 år.
    Har man negativen så e de där, digitala kort måste man underhålla lagringsmediat till och vård så att de inte försvinner.
    Jag tror att vi kommer att historiskt tappa en stor del av den tid vi nu lever i bara för att allt tas och sparas digitalt.....

• Orustbrud

Vi kommer att ta både och.

• Orustbrud

Fotografen heter Marie Björk. En gammal kompis till m2b men på henne lät det som att hon brukar ligga där i pris i och med att vi kopierar allt själva.

• Linslus

Hej Alla!
    Hur går det för er?!

Åhhh Igår var jag på City Spa i Uddevalla & träffade min frisör & gjorde en provuppsättning
    Jätte-gullig tjej som verkligen var duktig på att känna in hur jag hade tänkt gällande frisyr
    Nu känns det genast mer "verkligt" att det är bröllop på "G"

Men TROOOOOOOOR ni inte att den där seglarföreningen ringer mig IGEN--nu en manlig person, som tycker att det är VÄLDIGT ogint av mig att inte lämna min FESTLOKAL i DERAS händer under förmiddagen på min BRÖLLOPSDAG?!?
    Är de KLOKA eller??
    "FÖRRA året gjorde DEN bruden det minsann!"
    Försökte förklara att vi kommer att ha fixat, städat, pyntat, ha personliga saker där + att bandet kommer att rigga upp sina dyra instrument så JAG har ingen lust att komma till festlokalen jättenervös för att allt ska vara kvar (oavsett HUR trevlig förening det kanske är)
    De hävdar att hon som sköter BOKNINGARNA "glömt" deras bokning (TVÅ ÅR I RAD--yeah right?!) och att JAG gemensamt med dem borde vara "schyssta" mot henne och DELA på lokalen den dagen...
    Jag tror jag dör
    Får högt blodtryck bara av att tänka på detta
    Är lite "paranoid" nu & tänker att "tänk om de SABBAR något för oss som "tack för hjälpen" att vi sa nej... De går ju på för fulla muggar i sin övertalningstaktik, men så långt hoppas jag inte de går...

• Orustbrud

linslus:
    stå på er!!!

• Grönt är skönt

Linslus: Är de helt galna eller??? Klart att ni inte ska släppa in någon! Kan du inte ringa till den som har hand om bokningarna och poängtera att ni faktiskt inte vill släppa in någon annan (bla med tanke på att ni har privata saker där)? Då kanske bokningsansvariga kan ta den diskussionen med seglarföreningen istället. Det är ju knappast ditt problem!
    Hoppas det löser sig!

• fru 2006

Någon som vet om det finns Limousin i Stenungsund/Kungälvstrakten??
    Eller något annat sått att fraktas från kyrkan till festlokalen?

• Linslus

fru2006: nej tyvärr kan jag inte hjälpa dig... Själv åker vi "vanlig" Volvo

• Grönt är skönt

Jag har blivit hippad!!! :D

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3