• lillan23

Nu har jag fått mina ÄKTA victoria beckham jeans!

Jag vill bara säga till alla som vill köpa Victoria beckham jeans med kronan, att ikke handla i tradera eller ebay, eftersom alla jeans är falska där! Jag beställde så jag vet!
    Jag fick mina Äkta jeans ifrån U.s.a med äkta swarowski stenar, snacka om skillnaden mellan dem äkta och oäkta, man märker direkt eftersom dem oäkta stenarna är billig skrims skrams, och fastklistrade helt snett, kollar man dessutom på kronan så är den mindre och ligger helt snett vid sidorna.
    Priset på äkta jeans ligger på 4300:-
    Medan dem falska kan du få för 300:- upp till 1500:-
    Lycka till!

• Svar på tråden Nu har jag fått mina ÄKTA victoria beckham jeans!
  • wiicked

en annan vinkel på ett hånfullt sätt, vet att det var någon som gav ett hånfullt intryck, och efter det gick det utför, såklart TS känner sig attackerad om man går den vägen

• blivande fru J

Men är TS (lillan23) samma som dollarbride? Annars förstår jag inte ilskan...

Visst finns det viss skrytsamhet i inlägget, och att om man inte har råd får man vackert klara sig utan märken och istället hansla på HM istället för att använda kopior.

Däremot undrar jag om kopior verkligen är lagligt? Har det inte varit rättsligt efterspel på kinesiska märkeskopior?

• lolabe

Nej, kopior är inte lagligt. Det är varumärkesintrång (om en kopia utger sig för att vara ett särskilt märke). Det är inte tillåtet att i kommersiellt syfte använda annans märke, tex genom att importera, marknadsföra och sälja kopior. Att såsom privatperson köpa en kopia är dock inte olagligt (även om man då stödjer de organiserade brottsliga nätverk som ofta står bakom illegala kopior).

• wiicked

ja menade dollarbride...sorry..

• Luks

Jag stödjer hellre de som producerar kläder som alla kan köpa än en rich brat som är gift med ännu en rich brat.

• utvandraren

Herregud vilket tjat här inne!
    Tagga ner...
    Lägg pengarna på vad ni vill, MEN köp inte kopier- Det är lika olagligt som att lasta ner film&musik utan att betala för det! Designers vill oxå ha betalt för det de gör så... Lite som prostutition; komsumenterna skapar marknaden!
    Och vill man verkligen ha en LV(äkta) när 4 av 5 på stan är oäkta???
    Jag har blivit vuxen nog att se att jag gillar snygga kläder och INTE märkeslappar.
    Köper inte ens saker med stora logger längre..
    Men visst kan de vara dyra. Många av mina märkeskläder och väsker som jag haft genom åren har dessutom inte varit särskilt bra kvalitet! Tycker dagens mode (på gatuplan) är mkt steriotypt! Tråkigt!!
    Men blir man lycklig av en krona på bakfickan så... Why not?
    Hehe.. visste ni att fru Beckaham har blivit stämd(uppe till behandling)av det brittiska kungahuset? DEt är nämligen deras krona som figurerar på byxorna, och hon glömde visst att fråga om lov!!!!!!

• utvandraren

Skulle stå väska efter LV...!

• lolabe

Luks - håller med men det finns ju fullt av rimligt prissatta kläder som inte är kopior.

• idolf

"men är ändå lite orättvist mot dem som köper äkta och fullpris!"
    Har bara en liten undran, på vilket sätt är det orättvist för de som har råd att köpa äkta? Den det är orättvist mot är väl designern!?
    En annan sak. Jag fick en LV väska i julklapp av svärfar och svärmor, de köpte den när de var i Kina. Jag har ingen aning om den är äkta, men det spelar ingen roll för mig. Det är deras tanke som räknas. Men då ska jag alltså skämmas när jag använder den? För den kan mycket väl vara oäkta.

Tycker det är super skoj att TS (och fler) är så nöjda med jeansen

• Luks

Nu fick ni kanske intrycket av att jag skulle tänka mig att köpa kopior. Nono, jag köper inte alls den typen av kläder. Helst second hand för mig och kanske lite Ellos och kanske nåt från Lindex nån gång. Och så skänker vi överskottet till Läkare utan gränser. Känns som att de behöver mina pengar mer än paret Beckham.

Svar på tråden Nu har jag fått mina ÄKTA victoria beckham jeans!