• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

TACK mau *ler* hmm....då ska vi se om vi kommer i håg. Jo, jämnviktsprogrammet går ut på att efter man har klarat att gå ner sina kilo så går man en "kurs" på 6 veckor där man lär sig hålla vikten genom att äta 2 points extra. Jag som äter 18 p ska då äta 20. Då går man vare sig ner eller upp i vikt utan stannar på målvikten. När man klarat av de här veckorna så blir man guldmedlem. När man blivit det så har man gratis medlemsskap resten av livet men bara i fall man inte går upp mer än max 2 kg.
    D.v.s det hela går ut på att man ska hålla den vikt men önskat gå ner till!

Lycka till

• Bröllopstokiig

Varsågod! =)
    Tack, då vet jag! Jag tvekar mellan att börja eller inte börja på vv.. försöker att klara av att röra på mig mer, äta nyttigare och så för att se om jag ändå inte kan klara det på egen hand.. Vi får se =)

• Bröllopstokiig

Jaha, var och vägde mig igår efter första veckan. Inte helt förvånande hade jag bara minskat 3 hg, vilket helt är mitt eget fel eftersom jag dels var på kräftskiva i helgen där jag både åt och drack gott, sedan var jag gräsänka under resten av helgen, och då bara måste jag få äta godis framför TV:n... Nåväl, jag har ingen panik över det, jag kommer att klara mina fem kilon ändå.

Nu kom jag precis in från en härlig promenad som gav mig bonuspoints som jag sparar till helgen.

Livet är bra härligt - igår kväll tog jag och min sambo vespan och åkte iväg och tog ett långt kvällsdopp. 25 grader i vattnet och klippor som fortfarande var solvarma... ett minne jag nog kommer att plocka fram igen i höst!

Hejsvejs!

/Bobbo

• Bröllopstokiig

Hej! Har hittat denna vv-tråd nu. Själv är jag på min 4:e vv-vecka.. och har gått ner 2 kilo hittills.. (får se vad vågen visar på måndag..) Fram till "snart" har jag kört programmet på egen hand (cd).. men har precis beställt brevkursen.. Hoppas det är värt pengarna.. för jag är luspank!!
    Är det någon som har erfarenhet av brevkursen?

Sen läste jag ditt inlägg, Sari;
    Den där vv-kladdkakan låter väldigt intressant! jag bara ääälskar den vanliga kladdkakan.. (= mkt points).
    Skulle man kunna få receptet.. snälla?
    Vilka ingredienser använder man?

Lycka till alla!
    (har 14 kg kvar till min målvikt!)

• Bröllopstokiig

Skoj med en vv-tråd.
    Ja kladdkaka låter gott, hade varit bra med recept!
    Har precis kommit tillbaka från semstern, o på tio veckor hade jag gått upp 2 kg, men de ska bort snabbt! Man har ju gift sig o allt så man har väl slarvat lite. (Är förresten redan guldmedlem, o dessutom månadens viktväktare för södra Sverige och april...Så då är det ju ännu pinsammare...:))

Lycka till alla!

• Bröllopstokiig

Jessi, vad skoj med en "månadens viktväktare" här =)
    Hur blev du det?
    Vill du berätta om det hände något speciellt då du blev det osv. *nyfiken*

Jema

• Bröllopstokiig

Jema:

Dom bara ringde o berättade att jag blivit det (först hade jag ju skickat in min "viktminskningshistoria), kanske för att jag gått ner mycket, inte vet jag, det finns ju många som gått ner ännu mer. Kanske min historia var intressant, fast...egentligen var den ju inte intressantare än nån annans heller... *hmm, vad konstigt det blev*
    Ja, också fick jag förstås ett presentkort på ICA (1000 Alltid välkommet för oss matälskare!!! Du kan titta på mig på VV:s hemsida om du vill. Här är länken:

www.weightwatchers.com/international/sweden/success_story/ss_jessica.html

Ser iofs väldigt fånig ut på dom bilderna, men men.. Hihi.

• Bröllopstokiig

Jessi, vad roligt att läsa lite på VV´s hemsida om din viktminskning mm!
    Och det där med ett presentkort på 1000:- är ju inte det sämsta, jag vill också bli månadens viktväktare =)

Jema

• Bröllopstokiig

Aaaaag........kan inte få den här vv-kladdkakan ur huvudet. Kan någon vara så snäll och lägga ut receptet.
    Är såååå sugen *ler*

• Bröllopstokiig

Vicki! Den här kakan gjorde jag precis, vet inte om det är den kladdkaka du menar men den här är för 4 portioner (stora sådana) och då är det 7,5 points/portion. Mycket, jag vet.. men det det är ju trots allt fredag

1 dl vetemjöl
    0,5 dl kakao
    2 msk snabbkaffe
    1 tsk vaniljsocker
    1 krm salt
    3 st ägg
    2,5 dl strösocker
    250 g kesella
    0,5 tsk bakpulver

Tillagning:
    1. Sätt ugnen på 200 grader.
    2. Blanda ihop de torra ingredienserna mjöl, bakpulver, kakao, kaffepulver, vaniljsocker och salt.
    3. Vispa i en annan bunke socker och ägg riktigt vitt och pösigt med elvisp eller för hand.
    4. Rör ned Kesella och mjölblandningen och blanda allt.
    5. Smöra och ströa en rund form cirka 24 cm i diameter. Häll i smeten försiktigt, så att inte degen tar med sig ströbrödet från ytorna.
    6. Sätt in kakan i ugnen på den näst nedersta falsen och grädda i 20-25 minuter. I just det här fallet vill man ha en kladdkaka, så provnålen som man använder för att kontrollera om kakan är klar skall faktiskt vara lite kladdig. Det vanligaste felet man gör med den här kakan är att man gräddar den för länge!
    7. Pudra florsocker över, enklast genom att skaka en sil med socker över kakan. Till kakan passar valfri (lätt) glass, frukt eller en bärsås.

Ska strax äta min! MUMS! lycka till!

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...