• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Har du receptet på den där lasagnen???

• Bröllopstokiig

Mau

Du hittar den i närmsta frysdisk :)

• Bröllopstokiig

Jaså, är det den =)

• Bröllopstokiig

blir man mätt på den då? (fryslasangen)
    Jag är alltid så skepptisk till sådan "färdig-fryst" mat.
    Brukar varken bli mätt eller tycka det är gott!
    Dessutom är det onödigt dyrt (har begränsad budget eftersom både jag och min sambo är studenter)

• Bröllopstokiig

Jag tyckte jag blev mätt på den. Men det var då. Om du vill kan du ju kompletera med lite sallad.
    Visst mycket fryst mat är inte speciellt roligt och det gäller oftare de smalare varianterna, som VV eller Feeling great osv. Jag har svårt att hitta några jag verkligen gillar. Är mer inne på färdigmat av annat slag. ex soppor. Tycker Souperb:s färdiga soppar är underbara. Riktigt goda til hyfsat pris (25 kr).

• Bröllopstokiig

Hur många points är lasangen ocb soppan souperb:s ?

(får bara äta 18p från och med denna vecka.. FRUKTANSVÄRT!!!)
    jag får dem knappt att räcka till!!!
    Igår blev det potatis och broccoli till middag!! Jättekul.. (inte!)

• Bröllopstokiig

Ett litet tips bara för er som också gillar lingon.
    Jag brukar köpa lågkalorilingon (sådana utan socker) och blanda i sötningsmedel efter smak. På det viset kan jag äta mer lingon. (6 msk = 0,5 points). =)

• Bröllopstokiig

Jag borde kanske glida iväg till VV jag med någon gång, men jag.. Ja, ni vet. Tar inte tag i det osv. Har gått ned åtta kilo på egen hand (sedan i vintras) och det känns väldigt bra! Jag väger nu 70 kilo, men skulle kunna tänka mig att slinka ner till 65-67. För hur många points ska jag då äta per dag? Spelar ens längd någon roll (är 175)?

• Bröllopstokiig

Har ni provat WW pizza som finns i frysdisken? Den är jättegod och innehåller "bara" 7 point jämfört med en "vanlig" pizza på 38 points. Ganska billig oxå, 21.90 som en vanlig paj, men "nyttigare"

• Bröllopstokiig

Oooh!!
    =)

*springer iväg och köper*
    (har inte ätit pizza på ganska länge..)

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...