• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Nussan!
    Detta gäller för kvinnor:
    70kg och under: 18p
    70-80kg: 20p
    80-90kg: 22p
    90-100kg: 24p
    100kg och uppåt: 26p

• Bröllopstokiig

Det kanske går fortare om man sparar 4 points om dagen och bara äter 14, som man kan göra-men sen steruntar i att käka upp de sparade pointsen?

• Bröllopstokiig

monica - har för mig att de sagt att man bör äta upp alla points, då de är uträknade efter maximal viktnedgång. Äter du mindre ställer kroppen in sig på svält och håller extra hårt i det fett man har - och då går man ner långsammare. Så vill man gå ner i vikt snabbare skulle jag föreslå att röra på sig lite mer istället!

• Bröllopstokiig

JAAAAAAAAAAAA!!!!!! Gick i mål i dag. Jag har klarat min målvikt.
    Var relativt nervös när jag stod där och väntade in min tur på vägningen.
    När jag väl kom fram så slet jag av mig så mycket kläder jag kunde undvara *ler*, kastade väska, skor och allt.......kom fram och vågen visade att jag hade klarat det....och det var precis på hektot *puh*

Nu börjar jämnvikten, har hört att det skulle var om ännu svårare än att nå målvikten.
    Vad säger ni som är guldmedlemmar om det?

Glad vicki

• Bröllopstokiig

GRATTIS VICKI!
    Det måste kännas riktigt skönt! Har inte fått köra jämnviktsprogrammet än men jag har också hört att det ska vara rätt svårt. Lycka till i fortsättningen!

• Bröllopstokiig

Åh, grattis Vicki!

Vad kul att du har kommit till din målvikt! Själv har jag långt kvar, men tänker ej ge upp!

Kram/ Gunilla

• Bröllopstokiig

Grattis Vicki!

Jag är verkligen glad för din skull =)
    Själv har jag en bit kvar tills "drömvikten", men jag får försöka ge mig i kast med det igen. Jag har ju slarvat hela sommaren och nu finner jag inte motivationen igen, men de sista kilona ska gå dom också.
    Det är väl bara att ta nya tag!

Jema

• Bröllopstokiig

Hej...
    Jag gick i mål förr två veckor sedan. Har alltså hållt på med jämvikten i två veckor. Det är inga problem för mig. Man får äta så mycket mer. Jag åt förrut 18 points om dagen, nu äter jag mellan 24-26 points om dagen (motionerar ganska mycket) och har inte gått upp. (ännu?)
    bara 4 veckor kvar till guldstatus!!!

• Bröllopstokiig

Lizzie, jag hade för mig att man bara åt 2 points mer om dagen då man gick på jämnvikten.
    Eller du kanske äter 24-26 points just för att du tränar?
    Är jämnviktkursen på 6 eller 12 veckor egentligen?

• Bröllopstokiig

jämnvikten är 6 veckor. Min konsulent har inte sagt något sådant om två points mer. Jag tror det är mycket från person till person.... vissa kan äta mer vissa mindre. Kan ha med träningen och göra.

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...