• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Gun:
    väger du 70-80 kg får du äta 20p
    Väger du under 70 kg får du bara äta 18p

Har precis passerat 70-sträcket och får alltså bara äta 18 points. Har lite problem att få dem att räcka..

Men nu är jag jättetrött! MÅSTE sova..

• Bröllopstokiig

VV borde ta hänsyn till ens längd också, inte bara vikten, när de räknar ut hur många points man får äta per dag.

Tänk så här: En person som är 170cm och väger 75 kg, och vill gå ner till 70kg (BMI 24). Den här personen har 5 kg att gå ner och ska äta 20p.
    En person som är 153cm ... väger 75kg och ska ner till 57kg (BMI 24), ska äta 20p i 5kg, och sen 18p i 13 kg.
    Det låter inte logiskt i mina öron.

Jag har svårt att hålla mig till mina 20p, och jag fasar nästan tills den dagen då det bara gäller 18p. Är det bara jag som har funderat på detta?

• Bröllopstokiig

För mig var 18 point inga problem. Det gäller ju att äta mycket "gratis" under mellanmålen eller max 1 point. 2 knäckebröd med morot på ger ju bara 1 point. Sedan får man ju fördela pointsen över måltiderna och spara mest points till den måltiden man tycker är viktigast. Så gjorde jag och det har funktat jättebra.

Tycker det låter ganska logiskt ändå. För att gå ner mer, vilket man gör när man är 153 cm till sin målvikt så måste man äta mindre.

• Bröllopstokiig

Ingen som vet hur många points Rikards fiskgratäng är på?

• Bröllopstokiig

Hejsan! Har gått ner 10 kg helt på egen hand, med hjälp av att äta VV-mat. Jag är 160 cm lång och väger nu 60 kg. Nu undrar jag, ni som varit på VV-möten, hur har ni lyckats hålla vikten när ni nått er målvikt? Man måste väl äta lite mer än 18 points för att inte gå ner mera? Har ni fortsatt räkna points efter att ni nått målet? Jag har fortsatt att äta sunt och försöker röra på mig så mycket jag kan. Tänkte inte gå upp igen=) Väldigt tacksam för råd, mvh Christina

• Bröllopstokiig

Jag undrar hur många points man får äta om man vill komma under 60 kilo? För det är ju 18 om man väger under 60-70. Jag väger 62 kg och skulle vilja gå ner 5 kg.

Lotta

• Bröllopstokiig

Jag menade om man väger 60-70 kg=)

• Bröllopstokiig

Hej Lotta.

Det finns ingen nedre gräns. Det är 18 points som gäller. Det är från 70 kg och neråt. Ät 18 points om dagen och försök motionera men ät inga bonuspoints för motionen... det borde funka.

Lycka till med de 5 kg.

• Bröllopstokiig

Pointslistor, hittar man dom enbart hos vv?

• Bröllopstokiig

Lizzie, tack för svaret! Jag får försöka med det, ditt "lycka till" kommer nog väl till pass, tack för det med!//*godismonstret*
    (Lotta)=)

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...