Hej Solen
Jag går "vanligt" så att säga, är inne på vecka 3 nu. Är lite butter på att det går så dåligt. Det första veckorna brukar man ju minska som mest men det går som sirap. Men men .. det är bara att ta nya tag
Angående den gamla vv soppan. Tror jag föråt mig på den för ett par år sedan. jag har jättesvårt för den. Borde prova den igen, man kan ju alltid ändra kryddningen men det är som vv frysta lasagne.
Jag åt den för jämnan för ett par år sedan. Samma sak hände där, tillslut kunde jag inte få i mig den. Från att vara det godaste (och magraste) till att bli bland det äckligaste jag vet. Konstigt... För drygt ett år sedan gjorde jag ett nytt försök, då hade det ändå gått över två år sedan jag åt den senast men nej, jag kunde inte ens lukta på den.
Därför blev jag glatt överraskad av nya soppor i häftet, måste väl prova någon av dem :)
Mina nya favorit är annars en tomatsoppa med smaksatt couscous och philadelfia ost till. Snabblagat och jättegott.
Snabb recept.
Skala och finhacka en liten halv lök och fräs den mjukt i lite olja. Tillsätt drygt två matskedar torkad oregano och låt dem umgås i pannan. Tillsätt en stor flaska passerade tomater ( de är godare än burktomater) och späd med lite vatten. Låt koka drygt en halvtimma. Späd med mera vatten tills det blir en soppa och salta och peppra.
Tillred "Sammy´s easy cook couscous" med smak av indiska kryddor, rostad lök och korianter" De finns i det flesta stora matvaruaffärer.
Koka enligt anvisning men skippa smöret.
Häll upp en skål med tomatsoppa, lägg i en dl couscous i mitten och sedan en klick lätt philadelfia. Klart
Philadelfian bryter jättebra mot den lite starka couscousen !!
Har bjudit på den här rätten ett par gången och alla tycker det är supergott.