• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Nina, jo men jag åt bara en. Tar man mer än en så är det 2 points. Är inte sååå jätteförtjust i potatis.
    Tog desto mer köttbillar o sås.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Jag kör viktväktarnas CD-room paralellt med hälsovakten på så sätt att jag äter för 18 points enligt VV och fyller på med 0-poängare tills jag kommer upp till 1370 kcal. Har gå nästan 21 månader gått ner från 82 till 64 kg (fuskat rejält). Har nu 4 kg kvar till målvikt. I början körde jag bara VV men köpte HV för att hålla koll på hur mycket kalorier jag fick i mig med 0-poängarna. Har VV:s stegmätare för att kolla hur många points jag rört mig för och äter upp dem utan att öka kcal på HV. Är der fler som använder hälsovakten?

• Bröllopstokiig

Helene,
    vad är HV för något? Hälsovakten? Har nämligen också haft lite funderingar på hur mycket man får i sig genom dessa 0-poängare som man stoppar i sig, frukt och grönsaker.

• Bröllopstokiig

Jaaahapp. Var på vv och fick min dom igår. 8 hg kvar till målvikten.
    Har nu lyckats gå ner 8.1 kg på 12 veckor.
    Håll tummarna för att jag lyckas pressa dessa sista hekto tills på tisdag.
    Förresten, inga knep för lite extra viktnedgång? Extra mycket vatten eller?

• Bröllopstokiig

Promenera 1h innan frukost varje dag, drick massor av vatten...

• Bröllopstokiig

Det går lite trögt nu...
    +- 0...
    *suck*
    och jag som bara har ett fjuttigt kg till mitt första delmål.. känns inte som om jag kommer klara det på ett antal veckor..
    Känns jättetrögt!!

• Bröllopstokiig

Till Monica: Hälsovakten är ett program som räknar ut hur många kalorier maten innehåller och vilka näringsämnen de innehåller. Man ska försöka komma upp till 100 %. Programmet räknar ut hur många kalorier du ska äta beroende på kön, ålder, aktivitet och hur fort du vill gå ner. Även motionen knappar man in. Man kan få mattips och lägga in egna måltider och produkter. På deras hemsida www.halsovakten.se kan du läsa mera. Tryck på diskutera så kan du läsa i gästboken.

• Bröllopstokiig

Ingen som har några "gotterecept"? Alltså på kakor, godis o sån´t smaskigt med få points? Är ju sååååå sugen (som vanligt *s*). Tänkte fira målviktgången med något gott.

• Bröllopstokiig

Hejsan Vicki!
    Kan inte sova och tänkte att jag kunde titta in här lite och såg att du ville ha tips på godis, kakor mm.
    Jag hittade detta receptet, men jag har själv inte prövat det ännu:

- Lätta sockerfria chokladbollar -
    Antal portioner: 18
    Antal points: 18

Ingredienser:

3,5 dl havregryn: 7 points
    100 g lättmargarin: 10 points
    1,5 - 2 msk kakao: 1 point
    1 msk kokt kaffe + 2 msk vatten: 0 points
    1/2-1 dl sötningsmedel: 0 points
    ev. 1-2 tsk vanilinsocker: 0 points

Gör så här:

Blanda alla ingredienserna utom lite av havregrynen i en skål. Forma smeten till 16 små bollar som rullas i resten av havregrynen. Ställ sedan svalt någon timme. Förvara i tättslutande lock i kylskåp.

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Tack jema, en räddande ängel i nöden. Ska genast sätta igång i baka.

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...