• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Jema, you go girl! Skönt att läsa att även andra har slarvat lite i sommar och nu tar tag i vv igen. Det går bara så segt det sista. Kör hårt!

• Bröllopstokiig

Har för mig att man ska äta max 5 frukter per dag,(man får tänka på fruktsockret). Men om man går upp mycket i vikt om man äter massa med frukt, det har jag ingen aning om.

En tjej som gick på VV, fick en massa hål i tänderna för hon åt så mycket frukt.

• Bröllopstokiig

Hej,

Jag är också en VV:are som skall gifta mig nästa sommar. Jag har bara fem kilo jag ska gå ner, och det är inte själva viktminskningen som är svår för min del utan att sedan lyckas hålla vikten efter det. Jag har provat en gång tidigare och det var precis vad som hände, när jag nått min målvikt struntade jag i jämnvikten och här är jag ett år senare tillbaka på ruta ett.

I alla fall, det jag undrar över är bonuspointsen man får vid motion, kan man spara dessa? Jag köpte nya pointskalendern och där har de ett exempel: får 20 poäng per dag, motionerar så att 6 bonuspoints erhålls, gör av med 19 points totalt under dagen, summa sparade points = 1. Dvs, det verkar inte där som att man ska spara dem. Någon som vet?

hälsn Bobbo, som ska väga sig imorgon efter första veckan...

• Bröllopstokiig

Ville bara berätta.......var och vägde mig i dag och klarat av 10%-gränsen så jag erhöll min nyckel ring.
    Så glad jag blev...........bara 2 kg kvar-
    Wish me luck!

• Bröllopstokiig

Man kan såklart spara sina bonuspoints, Bobbo. Din konsulent kan säkert hjälpa dej när du går dit imorron.

Ha det bra! (och sov gott)

• Bröllopstokiig

Grattis Vicki!!!

Hur ska man göra för att hålla vikten sen när man väl gått ner???????

• Bröllopstokiig

Mau, det är bara att fortsätta att räkna points i huvudet (eller på checklistan om man vill det) och hålla koll på vikten. Går man på VV så får man gå jämviktsprogrammet.
    Har man varit med i VV ett tag så vet man ju hur man ska äta, då blir det inga problem att hålla vikten. Så länge som man inte börjar vräka i sig, men det säger ju sig självt. =)

• Bröllopstokiig

Grattis Vicki, till det 10%-målet.

Lycka till allesammans!
    Jema

• Bröllopstokiig

Tackar tackar!

• Bröllopstokiig

Vad är jämviktsprogrammet då??? Hur går det till alltså??

Grattis Vicki!! Du har lyckats bättre än mig!!

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...