• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Tack för info, Vicki o alla andra. Det är alltså bara att köra på i vanlig ordning och ta sig ur sommarrutinerna med långa fikor och choklad.

• Bröllopstokiig

Jag har precis börjat med VV.
    Tänker gå ner ett par kilo till bröllopet t maj. Jag tränar ganska mycket, minst 3 ggr i veckan upp till 6 ggr i veckan (om det är en bra vecka). Har ni några tips på bra mellanmål. Äter lunch vid 12 och sedan tränar jag vid 18-tiden och äter igen vid 20 när jag kommer hem. Jag måste ha ett bra mellanmål vid 16 för att orka träna bra. Är öppen för alla tips på mellanmål med få poäng. Gärna något som jag kan förbereda på morgonen och ta med på jobbet.

• Bröllopstokiig

Jag brukar äta knäckebröd smörgås eller en banan innan träningen. Om man är riktigt godissugen så brukar det hjälpa med en-två dl vaniljyoughurt 0.5%. Något gott är smoothies. Halv banan, 2dl vaniljyoughurt och 1dl frusna blåbär. *Mums i sommarvärmen*

Jag har har lyckas från mars-juni gå ner 8,5kg men tyvärr så undersommarupphållet tog jag det lungt (var lite lat under semestern) så -0,8 bara på hela sommaren men nu är motivationen är på topp igen. För första gången i mitt liv känns det som att NU LYCKAS jag! För om man har viljan så går allt och så har man ju en morot dvs bröllopet.

kram sari

• Bröllopstokiig

Stina,

jag skulle vilja veta vad du har fått för råd gällande din träning i samband med vv.

Jag har försökt i flera omgångar med vv det senaste året och tränat mellan 3-10 gånger i veckan (beroende på hur arg jag har varit på att vågen inte har rört sig ;)) men utan resultat och har nu tagit kontakt med en dietist. Har kommit fram till att jag äter på tok för lite i förhållande till min träning plus att jag äter alldeles för lite fett med vv..Måste därför ge uppp vv för gott (även om det faktiskt funkade så länge som jag inte sportade +i början när man bara tappar vatten) och försöka ställa om min kost och försöka bygg upp min stackars kropp som jag har brytit ned under nästan 1 års tid!

Jag vill inte på något sätt avskräcka dig utan vill helt enkelt veta vad konsulenten har sagt till dig om träning, points & fett. Personligen gjorde jag en brevkurs och sedan på egen hand så jag fick inte någon större hjälp.

Tack på förhand..

• Bröllopstokiig

Hejsan!

Jag undrar om det är någon av er som har ett recept på en god efterrätt?
    Är så trött på det jag brukar servera och vill gärna ha nya tips.
    Gärna ett recept med pointsen angivna, så att säga.

Tack på förhand!
    Jema

• Bröllopstokiig

Misslyckad viktväktare:

Fick du inte några råd angående träning av din konsulent? Min har sagt att om man tränar håst mer än 2 ggr i veckan och vågen står still så bör man äta mer points per dag. Jag tycker det verkar konstigt att ingen sagt nåt till dej, men det kanske är annorlunda om man kört VV på distans? Finns det inte något tel.nr. man kan ringa om man distansar?

Hoppas du lyckas nu i alla fall

Kram

• Bröllopstokiig

Tillie: Där jag gjorde min distanskurs så fanns det tyvärr inte det..

Men frågan är ju hur mycket mer points? man ligger ju ungefär på 1300-1500 på vv och jag har snittat på 15-20% fett när jag med mina träningsvanor bör ligga mellan 2000-2500 och 30% fett när jag tränar så mycket och det är ju en viss skillnad, eller hur? Inte konstigt att jag inte gick ner i vikt..

Hur gör ni som vv:ar och tränar mycket?

• Bröllopstokiig

STINA:

Prata med din konsulent om hur mkt points du ska lägga till på grund av din träning. Jag har för mej att det är väldigt individuellt och att man trappar upp pointsen stegvis för att avgöra vad som funkar bäst. Det gäller att fylla i sin checklista noga alltså.

Lycka till

• Bröllopstokiig

Jema

Jag prenumererar på VV nyhetsbrev på den amerikanska sidan. Det har jättebra recept på efterrätter, titta in på deras sida om du inte redan gjort det, eller varför inte alla andra VV sidor :)

• Bröllopstokiig

Blir så j-la arg på mig själv! Har gått på VV tidigare och gått ner i vikt. Har hållit min vikt sen januari i år och det har inte varit några problem tills nu. Ställde mig på vågen idag 6 kg +!!! Panik oxå för bröllopet är den 31/8. Tror inte att jag kommer komma i klänningen. Hatar jävulska bantnings metoder men det verkar som jag inte har nått val nu.

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...