• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Skippa de där djävulska bantningsmetoderna då och börja med vv direkt. Som du säkert vet så är det ju första och andra veckan då man rasar som mest i vikt. Lägg där till en extra halvliter vatten och skippa de tomma kalorierna så tror jag att det går kanon.

Lycka till

• Bröllopstokiig

I nya måbra finns recept på viktväktarnas kladdkaka. Har inte provat den änn. Men kanske någon annan har provat?

/Sari

• Bröllopstokiig

Angående träning och w:

Under mina månader i w promenerade jag bara. Minst 30 min riktigt rask promenad varje dag. Det funkade verkligen bra i kombination med kosthållningen och antal points per dag. Jag gick ner mina planerade 10kg snabbt.

Nu efteråt har jag riktat in mig mer på att börja motionera mycket, tex gympa airobics mm. Träningen gör att jag håller min vikt. Har till och med slutat räkna points men vågen står ändå still.

• Bröllopstokiig

Jag har ingen konsulent, tycker det är onödiga pengar. Jag har köpt VV CD-rom som jag använder. Men jag använder den inte slaviskt eftersom jag tränar mycket. Håller mig runt 20p de dagar jag inte tränar och ökar min kost lite när jag tränar. Jag använder med CD för att kolla de livsmedel jag äter. Att jag kan byta ut vissa mot andra som innehåller färre points. Att tex mozzarella som jag älskar inte är helt ok att äta ofta.

Tack för tipsen, smoothis är gott. Brukar ta frysta jordgubbar, halv banan, lätt joghurt och lite lätt mjölk. Sist gick hela min plast mixer sönder när jag körde jordgubbar, jordgubbarna slungades ut genom plasten, det blev stora hål. Måste köpa en mixer i glas istället plus tina jordgubbarna lite innan.

Är tacksam för fler mellanmålstips.

Lycka till alla.

• Bröllopstokiig

Jag har en kompis som börjat träna för personlig tränare på gym. En gång i veckan lämnar hon en lista till honom, där hon skrivit upp allt hon har ätit den senaste veckan. Hon har börjat äta MiniMeal (ungefär som Risifrutti) som mellanmål, och det funkar tydligen bra. Jag har ingen aning om hur många points det kan tänkas vara i en sån, tyvärr.

• Bröllopstokiig

Jag har för mig att min konsulent sa att det är mera points i MiniMeal (trots att det heter just mini) än risifrutti lätt (som innehåller 3points)

• Bröllopstokiig

Det känns i allafall lite som en desperat situation nu så här efter sommaren. Och jag undrar, tjänar man nåt på att dra igång en lite "hårdare" variant av vv som rivstart, alltså att man minskar på antalet points man ska äta, i mitt fall 18, till lägre för att det ska hända nåt? Har ni gjort det?
    Jag blir helt nedslagen när jag kollar på vågen, ska gifta mig först nästa sommar men, ja , ni vet...
    kram alla!!

• Bröllopstokiig

Jag tror INTE att du tjänar något på det sofia. På vv betonar de ju gång på gång att man inte får spara mer än 4 points om dagen. Ja, det skulle vara om du gör det och sedan aldrig äter upp dem. Men räkna inte med att det leder till snabbare viktnedgång.

• Bröllopstokiig

Sofia - tror inte det fungerar, äter du _för_lite går kroppen på sparlåga istället och håller hårt på den extra energi (d.v.s. fettet) som finns i kroppen.
    Om du sedan skall äta 18 points innebär det att du i vikt ligger mellan 60-69 kg, och då antar jag att du håller på att närma dig din målvikt. I så fall går viktminskningen lite trögare, tyvärr!

Lycka till i alla fall!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Viktväktarna fort 2...