• Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Det heter väl Minimeal för att det just är ett litet mellanmål typ..inte för att det skulle vara lätt.. det är väl 3% fett i, och i risifrutti lätt är det väl 1,5%..

• Bröllopstokiig

Stina:

Jag om man inte betalar så får man ju klara sig själv, eller hur?

• Bröllopstokiig

Finns det verkligen ingen annan som tränar _mycket_ och har lyckats att gå ner i vikt med vv?

• Bröllopstokiig

En Minimeal innehåller 5 points.

• Bröllopstokiig

Jag tränar 4 per vecka (tja om det är mycket vet jag inte) och går en promis/springer någon gång per vecka. Men jag lyckas bra med att gå ner. Jag äter också upp alla mina points som jag tjänar.

• Bröllopstokiig

Dum fråga igen *ler* Går man lättare ner i vikt i fall man äter upp alla sina points var dag eller är det skitsamma i fall man (som jag) sparar ca 2 points per dag?
    Vilket alternativ ger bäst effekt enligt er?

• Bröllopstokiig

Jag har fått för mig att om man inte äter alla points så ställer kroppen in sig på svält och det är inte bra för förbränningen.

• Bröllopstokiig

Vicki:
    Sari har rätt, till viss del.

Om man tränar regelbundet bör man ät alla sina points för en bättre förbränning.
    Om du (som spar 2 p var dag) inte tränar mer än vardags motion (trappor, liten promenad m.m.) inte äter alla points, kan det för dej leda till en bättre viktnedgång.

Prova att en vecka äta alla points, och en annan att spara och jämför resulatet. Det är det enda sättet att veta.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag har också en lite dum fråga . Det står i häftena att man får äta obegränsat med frukt ex. äpplen för 0 p,men hur mycket frukt rekommenderas? Hoppas någon vet, har inte lyckats luska ut det nånstans.

• Bröllopstokiig

monne - två om dagen, har jag för mig?

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...