Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

Hejsan!

Den gammla tråden om ViktVäktarna har stängts, så därför tänkte jag att jag kunde starta en ny tråd i samma stil eftersom den andra ändå fick hela 209 inlägg *ler*.

Hur går det för er?
    Själv har det gått "utför" de senaste 3 veckorna, eller jag har helt enkelt inte velat räkna mina points pga att jag velat äta all den goda "sommarmaten" i obestämd mängd =)
    Men nästa vecka är det nya tag igen och då ska jag ta de sista kilon.

• Svar på tråden Viktväktarna fort 2...
  • Bröllopstokiig

Har nog tipsat om samma sak i förra tråden... Gå med i "vår" grupp på MSN; VIKTigt. Här är en direktlänk;
    groups.msn.com/VIKTigt/_homepage.msnw

Klicka på "gå med" och kom med du också. Denna grupp handlar om just viktminskning och stöttning med mera.

• Bröllopstokiig

Hej! Här går det bra för tillfället. Hade som mål att gå ner 8 kilo. Har lyckats bli av med ca 6,5 kg på mindre än 2 månader. Har dock bara fuskat EN ända gång *ler stolt*. Så viktväktarna har fungerat bra för mig tror några veckors stillastående, men som en klok josse sa: Hang in there! och det har jag gjort.

Förresten, varför stängdes den gamla vv-tråden?

• Bröllopstokiig

Vicki, jag har för mig att alla trådar som är ca 3 månader gammla stängs så man inte kan skriva där mer. Det brukar i alla fall vara så.

Jema

• Bröllopstokiig

Jema.
    Jahaaaaaaaa........ *ler* så kanske det är ja.
    Aja, bra att en ny tråd startades upp igen.
    Hur går det för dig jema?

• Bröllopstokiig

Vicki, för tillfälligt går det väl inte sådär jätte bra, men det är själv valt, så att säga. Jag valde liksom att sluta räkna points då semestern började, eftersom jag ville kunna äta obegränsad mängd av alla den goda "sommarmaten" =)
    Men på måndag är det nya tag igen, då jag ska gå ner de sista kilona.

Jema

• Bröllopstokiig

Jag är så nöjd för nu väger jag 2 kg mindre än när jag provade in klänningen innan sommaren! Då borde den sitta löst nog för att kunna äta och dricka gott under dagen. Stort tack till alla som skrev in så många bra tips och pepp-inlägg på förra tråden.
    /Karin

• Bröllopstokiig

Jag är tillbaks!!!

Efter att ha haft ett stort sommar uppehåll från Viktväktarna, kommer jag börja räkna points igen på måndag. Det har blivit en hel del pizza, burek, tårta och glass när man har varit nere vid medelhavet, bland människor som inte vet vad "behöva gå ner i vikt" betyder... Fettsnålaste margarinet var på 60%.

Men jag har nog inte gått upp i vikt (inte så mycket ialla fall), eftersom det har varit mycket trappor och höga höjder.

• Bröllopstokiig

Hallå tjejer,
    dags att köra igång igen. Sommmaren har varit fullständigt degenererande, öl ute på stan, segling med ost och vin, lösgodis var o varannan dag och i maj gäller det. Vet nån skillnaden förresten på det gamla vv-programmet och det nya som tydligen har kommit efter sommaren?

• Bröllopstokiig

Tyvärr monne, ska till vv på tisdag och ska då försöka luska ut lite mer om det nya programmet.

På återseende!

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...