Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Viktväktarna fort 2...

monne - två om dagen, har jag för mig?

• Bröllopstokiig

I de senaste häftena står det denna hälsorekommendation: frukt eller grönt till VARJE måltid. Man behöver ju inte vara fanatisk, men det visar ändå att man ska försöka äta frukt o grön regelbundet. Gärna som mellanmål.

• Bröllopstokiig

Enligt livsmedelsverkat:
    Expertgruppen enades om att rekommendera en konsumtion av ½ kg frukt och grönsaker per dag. I begreppet "frukt och grönsaker" ingår även bär, juice och torkad frukt, rotgrönsaker (morot, rödbeta m m) samt torkade baljväxter, men inte potatis. Betydelsen av variation i intaget av olika sorters frukter och grönsaker betonas.

samt

Om man äter frukt och grönsaker till varje måltid är det som regel inga svårigheter att komma upp till rekommenderad mängd.

• Bröllopstokiig

Grejen är snarare att jag är orolig över att jag äter för mycket frukt,det kanske blir "för många äpplen" om dan som man stoppar i sig då man vet att det är 0 p. Finns det liksom nåt "tak" på hur mycket frukt man egentligen får äta?

• Bröllopstokiig

monne - inte enligt Viktväktarnas program! Dock är det ju som alltid bäst med lagom av allt, magen kanske inte mår så bra om du äter en tjugo äpplen om dagen? :)
    Men du går inte upp i vikt av det!!!

• Bröllopstokiig

Jag har svårt att tro att det kan bli för mycket frukt. Att bara äta äpplen kanske inte är så bra men 0 p för frukt går ju ut på att om man är hungrig fast man ätit upp sina points ska man kunna bli mätt ändå. Ett äpple är ju bättre än en macka med ost och man blir ju lika mätt.

Kram

• Bröllopstokiig

Tack tjejer! Får alltså behålla min fruktomani. Slurp.

• Bröllopstokiig

Hej!

Jag var med i VV i höstas och gick ner 11 kg. Höll vikten hela våren och kände mig fin på bröllopet. Gick upp ett par kilo över semestern (det kan man unna sig). Känner mig nu helmotiverad att gå ner ytterligare några kilon. Tänker inte gå tillbaka till VV, utan jag ska klara det här själv. Tog fram checklistan i måndag och har första veckan gått ner strax över 1 kg. Tycker dessutom att jag är mycket piggare!
    Ska bli skoj när höstkläderna kommer på riktigt i affärerna. Det är en morot så god som någon!

*skickar peppningar till oss allihop*

• Bröllopstokiig

Hej tjejer!
    Har nån av er hunnit köpa nya points plan plus?
    jag har läst lite om den på viktväktarnas hemsida och där står det att man kommer kunna köpa den i höst, tänkte om nån redan har hunnit få tag på den. Vet någon när den kommer ut?

• Bröllopstokiig

Hej kajsa anka!

Den har redan kommit så knalla ner till din lokal vv i rödaste rappet.

Kram

Svar på tråden Viktväktarna fort 2...