Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Sanasol
Jag börjar bli mer och mer övertygad om att det är ok att ha olika. Min bror har en i rödguld medans hans fru har en i vitguld, så då borde ju tjockleken inte ha så stor betydelse egentligen.
Nej, absolut inte! Man ska ha en ring man trivs med bara! Min blivandes är 7mm bred (han ska inte ha någon mer) medan min är 5mm bred.
Nu när vi ändå är inne på en ringdisskution.
Jag vill ha en blankslipade ringar. Medan min sambo är inne på matt yta.
Kan man ha så pass olika. Eller blir inte det lite väl udda?
(Titanringar)
Cinderella- Jo, jag kollade på en karta och Ledberg låg precis vid ån, så det är ju möjligt att bygdegården också gör det. Skulle ju vara jättemysigt i så fall!!
Angående ringar så lär inte jag och min blivande ha likadana ringar. Min kommer vara i platina och hans i vitguld. Själva designen och bredden kommer nog inte heller ha så mycket gemensamt. Det enda vi båda kommer ha är varandras fingeravtryck på insidan av ringarna.
MinaT o Cinderella: tycker absolut inte man måste ha likadana ringar! Tycker inte heller det är för stor skillnad om en har matt o en blank yta! Det viktiga är ju att båda har en ring de trivs med! Jag läste om ett par där de hade totalt olika samak, deras ringar liknade inte varann det minsta! Men de var ju lika gifta o lyckliga för det! :D
Sen kan jag personligen känna att det är lite kul att ha likadana eller iaf liknande, men bara om vi tycker om samma ringar! Vi funderar på att ha likadana men att min har vita diamanter o hans svarta. Har likadana förlovningsringar, för att vi båda förälskade oss i samma ring! :)
Men som sagt, vill ni ha olika så KÖR på det!!! Det viktiga är att ni har en ring ni gillar, inte att de se likadana ut! :)
Noomi: vilken häftig idé med varandras fingeravtryck på insidan av ringen! Vad kostar det o var gör du det? :D
Stefans fästmö- Min blivande har snart en examen i smyckesdesign, så han kommer göra dem själv. Kan alltså varken hjälpa dig med varken pris eller plats, sorry. :)
Aha, vad kul, då blr det ju verkligen personligt!!
Ja, det kommer det ju bli. Ska bli jättekul när han börjar tillverka dem, just nu är de bara i idéstadiet.
Förstår att det känns spännande... Kul med en kille som är smyckesdesigner, får du många fina presenter eller? :D (Eller blir det kanske som ordspråket säger, skomakarens barn går barfota och bagarens barn har inget bröd...? ;))