Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Sanasol
Vart ska ni gifta er någonstans? Tror du att det är dags att boka kyrka om man ska gifta sig i trakterna kring Stockholm?
När du ska boka avgörs av hur populär kyrkan är! Däremot lokalerna i Stockholmstraken kan ju vara bra att vara ute i tid, de bästa bokas ju snabbt!
Vi gifter oss i Frösö kyrka, Östersund. En av de populäraste kyrkorna att gifta sig i! Bilder kan du se på
groups.msn.com/sanasol/pictures
Tudi.. det beror nog på vart kring sthlm... Olika beroende på kyrka..
Vissa kyrkor behöver man vara ute typ 3 år innan, medan andra räcker att man bokar samma år..
Vi tog det säkra före det osökra fetrsom vi vet datum och har festlokal bokad..
Vi ringde och bokade kyrka (fast dom typ hade tomt för 2006).. Men varför chansa?
:)
Sanasol
Vilket underbart fint ställe att gifta sig på. Måste fårga dig vart du har hittat dina ringar någonstans och vad de kostar. Jag vill ha precis de ringarna du lagt ut på din sida. Det var första gången jag såg de ihop och i vittguld. Jag blev bara mer säker på att de ringarna är helt rätt för mig
Vi har förresten bokat Nacka Kyrka :)
Anneli
Jag håller helt med dig men min blivande tycker att det verkar för tidigt att boka kyrka! Ska du gifta dig i Stockholm?
Tudi
Ringarna kommer från schalins, vi har beställt dem hos guldgruvan på nätet. Vi fick dem därigenom nästan 3000 billigare för båda än hos en vanlig butik! Däremot har schalins väldigt dåligt rykte just gällande vitt guld, det gulnar och blir fult! Har själv sett exempel på det, något som blivit under senare år! Ringarna de sålde för 5-10 år sen i vitt guld höll bättre kvalitet! Så om du vill ha vitt guld, gå till en guldsmed som använder sig av vitt guld med mer än 14% palladium i och inte rodinerar det! :D
Tack så mycket för tipset, det är mycket att tänka på. Vet du någin kedja som är bra på vitt guld??
Vet att de ringar i vitt guld som koller från TCOL håller 14% palladium. Ringarna från smycka är jag osäker på, men vet dock att schalins inte håller det och vägrar avslöja vilken halt de egentligen använder sig av.