• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Sanasol

stefans fästmö

Håller med dig, det heter ju FÖR-LOVNING... :D Tycker att det är synd att människor förlovar sig utan att ens tänka tanken att de ska gifta sig, tycker att det förstör tanken bakom litegran, men alla gör ju självklart som de själva vill!

• lightfish

Så kul att läsa om hur alla träffades... :) Data"nörd" som man är träffades jag och killen via nätet...men sen visade det sig att vi setts redan 98- hehe...så konstigt det kan bli!

• Tofflan

Stefans fästmö: Nej jag tar inte illa upp!

Förresten så började budgivningen på vårat hus fredagen den 13, så om någon osäkerhet mellan oss hade funnits så kanske vi skulle sett det som ett tecken, men inte då!

• Gerda

hehe!

Hur många hær træffades øver nætet? Riktigt kul att høra eftersom vi hade en kompis i gymnasiet som træffade snio kilel via nætet - det var vældigt annorlunda då egentligen... men de æt fortfarande tillsammans!

• Noomi

Och som en del av er vet blev jag och min blivande ihop eftersom jag bestamde att "honom ska jag ha", haha!

For mig ar det sjalvklart att forlovning ar lika med giftermal. Min blivande ar annu hardare och tycker att man ska gifta sig ett ar efter forlovningen, som det nu blir for oss.

• hjärtat72

Håller med er vad gäller tanken på att en förlovning är ett steg mot något mera men tror inte att det är så känt bland alla att det eg. betyder att man tagit ett större steg vidare i sitt förhållande. Jag kan ta min egen syster som exempel. Min sambo är en traditionsbunden underbar kille och när vi var hemma hos mina föräldrar i julas frågade han min käre pappa om min hand några dagar innan då han även ville att jag skulle bära norrland i mitt hjärta, sen den kvällen vid matbordet så berättade han när familjen satt sig att jag svarat ja till att bli hans fru! och vi visade fram ringarna som min sambo lånat (han ville att jag skulle välja våra ringar när vi kom hem igen:) min syster har INTE då fattat att vi gifter oss nästa år utan bara förlovat oss. fick förklara en del!!

• Gerda

Noomi - målmedvetenghet! I like!

Sambon erkænde nær vi var 19 eller så att "27" var en bra ålder før oss att bli ihop :D :D :D Då tyckte han att vi var vuxna och mogna nog før ett seriøst førhållande. :D

sicken tur jag tyckte att det var lite sent va?! ;)

• Tofflan

Sanasol:
    Jag har varit förlovad förut(100-år sen!), men då var jag ung och dum (nej jag tycker inte åldern har att göra med det det är bara ett talesätt)

Kan inte minnas att giftemål fanns någonstans i tankarna då? Vet att jag trodde jag hittat "mannen i mitt liv" vilket jag inte trodde längre efter tre år tillsammans.

Nu känns allt så självklart! Förmodligen beror det på att jag hunnit växa som människa och hittat och accepterat mig själv. Jag som aldrig ens har velat ha barn kan tänka mig det är vad min m2b vill (fast inte nu...). Han är bara SÅ underbar!

• lightfish

Lite OT...men usch vad jag inte tycker om människor som INTE lyssnar!!!*muttrar* Vi blev inbjudna till att äta födelsedagsmiddag för killens ena kusin..och vi försäkrade oss om att det inte skulle passera vad vi inte har råd med. Och sen nu när killen ringer och ska stämma av så har de ändrat ställe så att de kommer gå på MINST 300 kr per person. Kul när vi båda studerar just nu på Csn pengar*morr*

• hjärtat72

Jag träffade min via nätet-Mötesplatsen (kan varmt rekommendera!! :) var lite anti kan jag väl säja och min underbara kollega tyckte då att jag behövde gå på date och komma ut lite (bröt upp från ett 12årigt förhållande för 3 år sen) anmälde mig och han hittade mig efter ett par dagar! efter vår första date så har vi varit tillsammans och mer el mindre bott ihop innan vi fick gemensam lgh och flyttade ihop! Han är bäst! Väldigt romantisk och skämmer bort mig med kärlek!