Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Tofflan, ang bröllopsmässa: jag var på den i Göteborg, den var rätt liten men ändå kul att se tyckte både jag o m2b! Mest guldsmeder o kläder, inga provsmakningar där tyvärr... Vi hade i princip inget bestämt utan kyrkan när vi var där så det var kul med inspiration, sne kunde man köpa bröllopstidningar billigt oxå. Så det beror nog på, om man har allt bestämt redan är det kanske inte lika stor idé, men kan ju va kul ändå! :) Om din m2b gärna vill så passa på! ;) Eller han kanske redan är jätteengagerad? Min har precis börjat komma igång, så allt han är intresserad av är kul tycker jag! :)
Förresten, hur förlovade ni er? Hade ni valt ringar ihop eller?
Stefans fästmö & Sanasol:
Alla sätt är bra utom de dåliga!
Mitt frieri var (kärleksbrev med känslo"dravel" och frågor med följdfrågor i duschen ) med förslag på datum och kyrka, mer ett sätt att tillsammans bestämma att NU händer det verkligen!
Kanske gör vi allt i tokfel ordning, eftersom vi också köpte hus efter tre månader, men huvudsaken är väl att det är rätt för oss.
Gerda, min diet kommer braka samman! Vet du vad jag hittade i en affar igar? Hershey's!!!
ps.. vad sota ni ar som varit smakara sen mellanstadiet! :)
tofflan!
Det finsn inget rætt elelr fel ordning nær det ær kærlek på tal... har mærkt att alla varianter går finfint! :D
Det var min blivande som pekade ut min förlovningsring till mig, jag älskar den. I rött guld med 6 st diamanter i tre rader, tyvärr kan jag inte ha den då jag visade mig överkänslig mot någon av de metaller som finns i 18K guld (Koppar, silver och guld)
Nu har jag beställt nya ringar, både vigsel och förlovning, fick paketpris, de kommer i maj och blir båda i platina.
Tofflan
JAPP! Man gör precis som man vill, bara det känns rätt, visst är det bra!? :)
Tofflan: absolut, alla sätt är bra!! :D :D Menade absolut inte att säga nåt annat, hoppas verkligen inte du uppfattade det så!! Då förstår jag, att förlovningen var mer "vi vill gifta oss" o ditt frieri var förslag på mer exakt var o när! :) Häftigt att ni köpte hus så snabbt, då är man ju rätt säker, om man säger så... :D
Stefans fästmö:
Vi valde ringar ihop och beställde över interenet.
Vi var på en "Herrgårdsweekend", och bytte ringar och skålade i relaxen, i bubbelpoolen.
Tack!!´Gulligt av er, ja vi kommer gifta oss i göteborg, vi kikar på lite olika förslag i dagsläget då vi vill hitta en kyrka med en lokal inte så långt ifrån och ett ställe där vi kan använda oss av catering. Jag kommer från norrland och min sambo från skara trakten, men Göteborg bor i bådas hjärta efter antal år här nu :)
Om jag vågar säga det här, så tycker jag det enda som är lite konstigt är folk som förlovar sig utan att ha en tanke på att sedan gifta sig... Bara för att visa att det är "lite mer" än att vara ihop... Jag dömer ingen som gör det, alla gör som de vill!! Men för mig känns det lite konstigt... Samma att folk frågade när vi hade förlovat oss: "Ska ni gifta er då?" För mig betyder en förlovning att man ska gifta sig, man har ju för-lovat att göra det! Vad tycker ni?
Som sagt, om nu någon här har förlovat sig för jättelänge sen o då inte tänkte gifta sig, ta inte illa upp!! :)