• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

Massor med stress hæ :( men men... det ær ju ett jobb!

Ja, ta tabletterna du - sudn o frisk ska du vara! Køpte just lite "medicamenter" før 400kr hæromdagen *sucka*

• Stefans fästmö

Grattis Clobberella, låter verkligen som en härlig dag! :)

Gerda, låter inte bra med sån stress! Hoppas det blir bättre!

• Gerda

Stefans fæstmø

Tack, jag hoppas det med. Det ær mest rørigt och kaos pga ombyggnationen. Klart nær mitt kontrakt går ut såklart!

• Stefans fästmö

Vi var o tittade på den andra bygdegården vi funderar på i helgen... Den var lite finare än den första, men ligger längre bort från stationen o stan... Lutar nog åt den första ändå, så folk har lätt att ta sig hem på natten.

Men nu har vi börjat fundera på att kanske ha festen på restaurang ändå! Svåra beslut... Det blir kanske bara 10.000 kr dyrare när man räknar på allt (mat, personal, dekorationer...), o då kanske det är värt det att slippa ansvaret o bara kunna slappna av... Eller? Beror ju på om vi överhuvudtaget HAR de pengarna oxå, det vet man inte... Och BLIR det stressigt att ha det på bygdegård, eller kul att kunna fixa allt själva? Åååh vad svårt!! Tur att man har mycket tid på sig iaf... ;)

• Gerda

Stefans fæstmø

Før oss har det varit vært de pengarna det skiljer att ha vår fest hos en arrangør. Maten tajmas perfekt, erfaren serveringspersonal osv osv osv.... så mkt som underlættar... kan i princip bara glida in och partaja :)

• Stefans fästmö

Mmm, precis... Det vi har lite mot att ha det på resturang är om det blir stelt, det blir kanske mer avslappnad stämning på festen om det är på en bygdegård med caterad buffé, än trerätters på en restaurang.. Men det vet man ju inte... Vi ska åka till restaurangen på torsdag o kolla för att se hur det verkar, mina föräldrar var där förra veckan o fick prisuppgifter o så. En minusgrej är oxå att det inte går att ställa borden som ett E, men "tungor" som går ut från huvudbordet, utan vissa av gästerna kommer sitta med ryggen mot oss... Lite trist... Men det kanske väg upp av att det blir proffsigare o inget för oss att fundera på?

• Clobberella

Vore det inte kul med en uppdatering på hur långt alla har kommit?
    Jag börjar:

FÄRDIGT/BOKAT:
    Förlovning
    Kyrka
    Lokal
    Mat tas från restaurangen som förvaltar lokalen
    Väska köpt
    Armband beställt
    Hårpynt tillverkat
    Skor har jag också

HALVFÄRDIGT
    Designen på klänningen
    Vigselring bestämd men inte köpt
    Inbjudningskort finns i vår dator men ska tryckas
    Tärna, Marskalk och toastmastrar uttänkta, men inte tillfrågade.

OFÄRDIGT:
    Exakt meny (vi vet ungefär)
    Klänning ska sys
    Mannens kläder
    Blommor ska jag göra själv
    Hår & smink gör jag nog själv

Det var väl det ungefär. Hur går det för er andra?

• Gerda

Ah ok, vi har ju antingen festlokal eller herrgårds del som vi kommer att ha helt før oss sjælva - så det blir ju lite som att vara ett ensamt sællskap.

Så restaurangen kan itne ordna så att ni får sitta ert sællskap sjælva? Det brukar kunna ordnas till speciella tillfællen.

• lightfish

Åh, vad jag oxå vill ha så mkt planerat! Men vi måste bestämma VAR vi ska gifta oss snart....

• Lioness *förlovad*

Jag vill också ha sådär mycket bestämt! :) Men vi borde kanske ta och bestämma oss en gång för alla för datumet först...