• insideharmony

Agusti 2007

Detta får bli vår tråd då för oss som viger oss i augusti 2007. Tyckte det blev så många i bara 2007 tråden mkt att hålla reda på då. ;) Tydligen många som är ute i god tid, men det är ju bara bra för att få ett lyckat bröllop. Själva ska vi ha ett medeltidsbröllop så det är mkt att planera :D
    Vi är i från Stenungsund å kommer att viga oss nånstans runt här. Jag har en dotter å han en son å en dotter. Är båda byggnadsarbetare jag murare å m2b snickare. Hoppas ni andra oxå kan skriva en rad om er själva å pressentera er lite så blir det lite roligare i tråden :D
    Här kan ni se vår sida

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

• Svar på tråden Agusti 2007
  • insideharmony

Stefans fästmö
    Ja, ja e superlycklig för som sagt ja får alla ditaljer precis som ja vill ha dem å för mig blir de ju billigare än å köpa en efter som att ja bara betalar materialet :D

• Stefans fästmö

Hallå flickor! Hur går det med planerna? Jag har precis bokat tid för att titta på en av de lokalerna vi väljer mellan, har preliminärbokat två bygdegårdar... Ska bli kul att se den, var o tittade på den andra för några veckor sen så när vi har sett den här är det dags att bestämma sig!! :D

• insideharmony

Önskar bara att vi oxå kunde hitta en passande lokal till oss :)

• Stefans fästmö

är det svårt där ni gifter er? eller vill ni ha en speciell lokal eftersom ni ska ha medeltidsbröllop?

• filipelin

Hallå på er, har inte varit här på ett tag.
    Stefans fästmö- det är alltid roligt när något blir bokat, man kommer närmre bröllopsdagen för varje sak man bokar. Jag har börjat på att göra utsidorna på inbjudningskorten, så är det bara att skriva ut själva inbjudan sen(ska ha vanligt vitt papper inuti)
    Hur går det för er andra?

• insideharmony

Stefans fästmö
    Ja man vill ju ha ngt som kan passa om man ska köra medeltid. Så har vi ca 100 gäster oxå å då kan man ej ha vad som hällst. Tur att vi e ute i god tid iaf.

filipelin
    Ja ska snart börja min egen tillverkning av papper till våra kort.
    Vi ska ju skicka dem som rullar å så ha ja spanat på hu vi ska lösa de utan att de blir förstörda å plattade i posten så ska vi ju ha sigil oxå som ska vara hela vid leverans.

Men så kom min dotter hem me tomma lite styvare variant av hushållspappers rullar med lock i sidorna. Som hon fått av städerskan i skolan. Hon hade tänkt spara sådana till pyssel, skrot sammlare som hon e :D

Första gången ja var glad över skrotet hon kom hem med. Så nu ska hon fråga städ tanten om fler :D

Så ska ja göra nytt papper direkt på dem tänkte ja som att klä dem men de får torka å fastna direkt på. Få se om de går :D

• filipelin

Insideharmony- det låter spännande. Hoppas det funkar, det kan nog bli jättebra. Jag blev väldigt nöjd med våra inbjudningskort, jag tycker det är roligt att göra själv även fast jag inte är så konstnärlig av mig.
    Hmm... tänkte lägga in länk till bild på mina inbjudningskort, men jag vet inte hur man gör. Är ni intresserade av att se hur de kommer se ut? I så fall kan min sambo hjälpa mig när han kommer hem.

• insideharmony

om du går in på familjeliv så kan du ladda upp i de fotoalbumet där å bara kopiera de som står i adressfältet ovan där www.adresserna står, å lägga de här så kommer vi dit ;)

• Stefans fästmö

filipelin: klart vi är! alltid nyfiken!! :D
    Jag väntar otåligt på att min korthjälparkompis ;) ska få tid att träffa mig, hon är lärare o har kvartsamtal några veckor nu så jag får tåla mig till påsklovet... Vill börja kolla på kort o titta i affärer o så! :)

• Stefans fästmö

Idag hade jag o m2b lite bröllopssnack, o jag började inte gråta! ;) Brukar ha lätt att göra det, av rörelse eller för att jag blir ledsen... Men idag gick det bra, o vi kom överens om hur många gäster vi vill ha, vilken typ av fest, osv... Så nu är vi helt överens, ska bara prata med hans föräldrar oxå... De tycker nämligen det är lagom med ca 50 gäster, o vi vill bjuda ca 70-80... Tror absolut inte att de kommer ställa till problem, men det är ändå viktigt för mig att jag o m2b är överens o lisom "står enade"! :)

Svar på tråden Agusti 2007