• insideharmony

Agusti 2007

Detta får bli vår tråd då för oss som viger oss i augusti 2007. Tyckte det blev så många i bara 2007 tråden mkt att hålla reda på då. ;) Tydligen många som är ute i god tid, men det är ju bara bra för att få ett lyckat bröllop. Själva ska vi ha ett medeltidsbröllop så det är mkt att planera :D
    Vi är i från Stenungsund å kommer att viga oss nånstans runt här. Jag har en dotter å han en son å en dotter. Är båda byggnadsarbetare jag murare å m2b snickare. Hoppas ni andra oxå kan skriva en rad om er själva å pressentera er lite så blir det lite roligare i tråden :D
    Här kan ni se vår sida

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

• Svar på tråden Agusti 2007
  • filipelin

Stefans fästmö, ja det känns som att man har kommit en liten bit till på vägen när man har bokat sådana saker som fotograf, band och festlokal. Nu är det nog klänningen som står på tur, åka runt och kolla lite, man ser ju så många fina klänningar på bilder, men man vet ju inte hur man själv ser ut förrän man har provat. En klänning man har fastnat för på bild kanske inte alls ser bra ut på mig.

• Stefans fästmö

Nä precis, det kan vara trixigt... Jag tycker det är synd att det är så mycket axelbandslöst nu, dels är jag väl lite konservativ o vill inte ha bara axlar i kyrkan, men framförallt har jag för stor byst för att kunna vara utan rejäla axelband... Blir väldigt lite kvar att titta på när man tar bort alla axelbandslösa!

• filipelin

Stefans fästmö- har du varit och provat klänningar, är inte en del axelbandslösa sådana så att man kan ha smala axelband?

• insideharmony

Vilken tur ja har som har designat min klänning själv då å en väninna som är sömmerska å syr upp den åt mig i bröllopsgåva (bet endast material). För ja ska ha långa ärm, till å me med riktiga axlar på min klänning men de blir strut ärm iaf.

• filipelin

Insideharmony- ja det är ju inte fel. Fast jag måste säga att det ska bli roligt att få åka runt och prova olika klänningar.

• Stefans fästmö

filipelin: jo, det kan man nog ofta, men jag vill gärna ha lite "rejälare" axelband, inte bara tunna band... Annars syns ju bh:n o det känns inte så kul...

• insideharmony

Stefans fästmö
    Spana in de här då den vänstra ;)

www.kikstockholm.com/festn4.htm

Nu e ju den ifs. röd. Men gå säkert oxå å få i vitt. Ja tycker den är skit snygg. Å den e ju 2 delad va ja kan se så vill man ha en vidare kjol måste ju de ocå gå å ordna.

Så här e en annan favo

cgi.ebay.com/EXLUSIVE-MEDIEVAL-DRESS-CHEMISE-COSTUME-GARB-SCA-REN_W0QQitemZ5656326724QQcategoryZ19255QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Den går nog oxå få i vit kan ja tänka ;)

• filipelin

Insideharmony- jättefina klänningar båda två, den andra passar ju bra till er som ska ha medeltidsbröllop

• Stefans fästmö

Jättefina klänningar! Jag vet iofs ungefär hurdan jag vill ha, rätt enkel kjol, helst med ett litet släp, och antingen breda axelband eller med långa ärmar, då antingen halvgenomskilnliga trumpetärmar eller mönstrade... Funderar även på att använda mammas brudklänning, men isåfall vill jag ändra på ärmarna och urringningen, ska ta med den till en sömmerska o fråga henne om det går...

filipelin: Har du börjat kolla än?

insideharmony: Vilken tur du har att din väninna ska sy åt dig, då kan du ju välja precis! Funderar oxå på att sy upp en, tror inte det behöver bli dyrare än att köpa färdig...

Svar på tråden Agusti 2007