• insideharmony

Agusti 2007

Detta får bli vår tråd då för oss som viger oss i augusti 2007. Tyckte det blev så många i bara 2007 tråden mkt att hålla reda på då. ;) Tydligen många som är ute i god tid, men det är ju bara bra för att få ett lyckat bröllop. Själva ska vi ha ett medeltidsbröllop så det är mkt att planera :D
    Vi är i från Stenungsund å kommer att viga oss nånstans runt här. Jag har en dotter å han en son å en dotter. Är båda byggnadsarbetare jag murare å m2b snickare. Hoppas ni andra oxå kan skriva en rad om er själva å pressentera er lite så blir det lite roligare i tråden :D
    Här kan ni se vår sida

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

• Svar på tråden Agusti 2007
  • Stefans fästmö

Ja, det förstår jag! Det kändes skönt när jag hade bokat kyrkan, det känns liksom som första steget... Var ska ni gifta er? Har ni börjat kolla eller fundera något på lokaler än? Förstår att det känns spännande att berätta för föräldrarna oxå! Mina föräldrar visste iom förlovningen att vi skulle gifta oss, berättade för dem när vi hade bokat kyrka. Åt middag hos hans föräldrar idag o då sa jag nåt om "när vi gifter oss", "jaså, vadå?" säger hans pappa! Han hade tydligen inte riktigt fått med sig att vi skulle gifta oss... ;) Så jag berättade glatt att jorå, vi har bokat kyrka, 4 augusti blir det... :D Sen pratade vi lite alla fyra om festen, vilka man ska bjuda o så... Jag berättade dock inte om allt vi/jag har tänkt på, kändes som att det var en bra mjuksmart för dem... De är inte så mycket för att planera så långt i förväg, som jag o min mamma är... ;) Men de verkade glada iaf, även om de mest pratade om att de har så få att bjuda o att många nog inte kommer, långväga släkt o inte så mycket för fest... (Hur man nu kan låta bli att tycka om fest, o bröllop i synnerhet! ;))

• insideharmony

Oki, då lägger ja till dig i listan frugan.carlsson .

1:a insideharmony, Plats hemlig ännu, Stenungsund
    4:e Stefans fästmö, Älvsåkers kyrka, Kungsbacka
    4:e frugan.carlsson
    18:e penni2007, Växjö
    25:e Noomi, Tylösand, Halmstad

• insideharmony

var ska ni viga er då frugan.carlsson?

• filipelin

Är det någon kvar på denna tråden? Ska gifta mig den 11/8 2007 i Halmstad.

• insideharmony

filipelin
    Ja visst e d nån kvar allt. lite dålig accen bara, men hoppas att de kommer i gång ju mer vi närmar oss, ju fler bli vi ju oxå här å då mes surr ;)
    lägger till dig i listan då ;)

11:e filipelin, Halmstad

• Augustibrud 2007

Hej tjejer!

Jag vill gärna vara med Roligt med en tråd för bara oss augustibrudar.

Vi gifter oss den 25/8 Bolmsö kyrka utanför Ljungby.
    Vi har kommit ganska långt i planeringen. Nästa vecka ska jag boka frisör, fotograf och musikband till festen. Det känns bra att göra när det när man är säker på sina val, så tråkigt om någon annan hinner före.

• insideharmony

Välkommen Augustibrud 2007
    Kul att fler hittar hit ;)
    Visst e de skönt att ligga före på de sättet. Ja ligger oxå rätt bra till med all planering. Vi har ej bokat nåt ännu men går efter check listan å ha bestämt de mesta hur de ska se ut å hur de ska vara osv.

Men vart vigseln ska äga rum e bestämt redan (hemlig plats än så länge), men de blir utomhus. Festlokalen där emot är de lite mer si å så me. De håller på att bygga ett nytt ställe just nu där vi skulle vilja ha det. Men vi vet ännu ej om man får lov att hyra det. Men vi kommer nog att vara försten att boka de stället för vigsel fest iaf när de bli klart, om man kommer få hyra de alls.

Stället är oxå hemligt till vi har bokat. Ytterligare ett krav vi har är att de måste finnas övernattnings möjligheter för långväga gäster i närheten. De ha vi häller ej kollat vad de gäller detta ställe.
    Men annars har vi ett annat allternativ oxå, å de är party tält som vi kommer hyra från nån medeltids förening. För vi ska ha medeltids bröllop.

Men vårt första allternativ hade varit bara såååååå bäst om de går att hyra å ej för dyrt å med övernattnings möjlighet.

Nr 2 funkar oxå bra, men då ska vi bara komma på vilken plats som är den bästa att placera dem för oss.

Så de är väl detta som är mest osäkert kvar. Band har vi häller ej hittat nåt ännu. Men vi har ju 1 1/2 år på oss :D

Kan ju tillägga då att vi ska ha medeltids bröllop eft som vi ev ska hyra medeltids tält. Dessutom kommer vi ha 100 gäster så vi behöver ett stort utrymme.

lägger till dig i listan här Augustibrud 2007

11:e filipelin, Halmstad
    25:e Augustibrud 2007, Bolmsö kyrka utanför Ljungby

• Bröllopstokiig

Måste säga att det är så roligt fler är ute i god tid, innan jag hittade ut på Bt så trodde jag att jag var ensam om att börja planera 1,5 år innan, men jag har insett att jag är helt normal, det känns skönt.
    Vi har: bokat kyrka, bokat festlokal, beställt ring, igår bokade jag fotograf, och min m2b skulle kolla upp bandet igår när jag tränade, tror ni han kom ihåg det? Näää!!! Man kan ju inte ha dem till nånting, ska det bli nåt gjort får man göra det själv Nejdå inte så allvarligt menat, han är rätt duktig när han vill, däremot är det sämre med hans minne.
    Jag känner att jag vill boka sådana saker i god tid, för även om de inte är fullbokade, så kan det ju vara så att någon har bokat just vårat datum.

• insideharmony

Ja de kan ja förstå filipelin
    Ja vill oxå vara ute i go tid me detta.
    "Va då tidig" vi började planera 3år innan *asg* fö vi började för 1 1/2 år sen hade hoppats på att gifta oss redan i sommras. Men ja pluggade fram till sommaren då å vi insåg att de ej fans ekonomi el tid för planering för de då. Så hade vi hoppats på denna sommaren men känner båda när vi planerar att de bli så stort så vi kommer aldrig hinna me de. Så nu är de fast ställt att de blir nästa sommar för då hinner vi å ekonomin funkar så vi kan ha allt de där vi vill ha. Vi väntar hällre å får de som vi vill. Så vill vi ha de sommar/höst oxå där av så jätte långt fram. Annars hade vi nog hunnit redan till i vinter/vår nån gång nästa år men då väntar vi hellre. :D

• filipelin

Vi bestämde oss också för 1,5 år sedan, men jag har inte börjat planeringen förrän nu, vi behövde den tiden på oss för att kunna spara ihop pengar. Dessutom har vi fått vårt andra barn för sex månader sedan,och då är hon två år när vi ska gifta oss, så hon (Elin) och vår son Filip kommer vara brudnäbbar.

Svar på tråden Agusti 2007