• insideharmony

Agusti 2007

Detta får bli vår tråd då för oss som viger oss i augusti 2007. Tyckte det blev så många i bara 2007 tråden mkt att hålla reda på då. ;) Tydligen många som är ute i god tid, men det är ju bara bra för att få ett lyckat bröllop. Själva ska vi ha ett medeltidsbröllop så det är mkt att planera :D
    Vi är i från Stenungsund å kommer att viga oss nånstans runt här. Jag har en dotter å han en son å en dotter. Är båda byggnadsarbetare jag murare å m2b snickare. Hoppas ni andra oxå kan skriva en rad om er själva å pressentera er lite så blir det lite roligare i tråden :D
    Här kan ni se vår sida

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

• Svar på tråden Agusti 2007
  • Augustibrud 2007

Jag skulle vilja veta vad ni tycker om följande tjejer
    Vi kommer att bjuda 70-80 st på vårt bröllop. Vi ska fråga min syster, min bror och hans sambo, sambons bror och hans sambo om de vi vara tärnor och marskalkar. Det blir alltså 3 tärnor och 2 marskalkar...ganska många men det känns viktigt för oss att fråga alla och vi håller tummarna för att de vill. Blir det kanske lite för många?! Egentligen ska man ju göra som man vill, men kan vara bra att höra lite var ni tycker.

• filipelin

Nej tre och två tycker jag inte är för många, det blir det när man kommer upp i fyra-fem av varje.

• insideharmony

Ni ska inte bry er alls om andras åsikter i de fallet tycker ja, utan göra helt som ni själva tycker. Å eft som ni tycker så så gör så ;)

Vi ska bara ha 1 tärna å 1 marsalk. Men i stället 2 brudnäbbar å en näbb. De e våra 3 barn :D

• Augustibrud 2007

Tack filipelin och insideharmony för era svar!
    Känns bra att ni med tycker att det är ok Vad osäker man kan bli om vissa saker när det gäller bröllop.

• insideharmony

Ja visst är det! Å de är så typiskt svensk jäntelag att man ej ska våga göra som man vill utan att vara nervör för vad andra ska tycka å tänka. Jag är hatare av den jäntelagen. Läs denna nya verssion i stället som är mkt bättre som ja proppagerar för i stället.

JÄNTELAGEN

1. Du skall tro att du är något.

2. Du skall tro att du är lika god som alla andra och alla andra lika goda som du.

3. Du skall tro att du är lika klok som andra, ibland klokare.

4. Du skall veta att du är lika bra som andra. Om du vet att du gör ditt bästa kan du uppskatta dem som är bättre.

5. Ibland vet du mer än andra.

6. Du är inte förmer än andra men du är enastående som alla andra.

7. Du duger till mycket.

8. Skratta åt dig själv och din värld, det gör dig fri.

9. Du skall tro att många bryr sig om dig.

10. Du skall tro att du kan lära andra en hel del och lära av dem.

11. Varför? För att du är någon, en som behövs.

Visst är den mkt bättre ;)

• Augustibrud 2007

ja nya versionen av jäntelagen är klart bättre

Funderar på vilken tid ni har bestämt för vigsel och ska ni fotografera er före eller efter vigseln?

Vi gifter oss kl. 16:00 och fotograferas innan vigseln.

• Stefans fästmö

Augustibrud: vi gifter oss kl 16 o ska fotas efter, vill liksom vara gifta på bilderna... Plus att jag tror att jag kommer vara nervös innan vigseln! :)

• Lexx

Jag är tydligen inte ensam. Blev skrattad åt när jag sa att vårt bröllop skulle hållas i augusti 2007. Men det verkar som om det är fler som är ute i god tid!

Vårt bröllop ska gå i vitt, svart och silver.
    Nu är det barar att hitta rätt bukett, rätta bordsdekorationerna och de rätta inbjudningarna.

• filipelin

Vi gifter oss också 16.00 och fotograferas innan föe att gästerna ska slippa vänta. Vi var på ett bröllop där de fotograferades efter, och vi fick vänta jättelänge innan de kom till festlokalen.

• Stefans fästmö

Lexx: jo det är ju rätt långt kvar, men bättre ute i god tid än för sent! :D Och det är ju så kuuul!! :D Fint färgtema, låter elegant... Jag är inne på koboltblå, ivory o silver, vi älskar blått båda två.

Filipelin: jo, det är ett ev problem, men jag har tänkt fixa tipspromenad o sånt för gästerna o så får de mingla lite, plus att det är en liten bit att ta sig från kyrkan till lokalen, så jag hoppas de inte får tråkigt!

Svar på tråden Agusti 2007