• insideharmony

Agusti 2007

Detta får bli vår tråd då för oss som viger oss i augusti 2007. Tyckte det blev så många i bara 2007 tråden mkt att hålla reda på då. ;) Tydligen många som är ute i god tid, men det är ju bara bra för att få ett lyckat bröllop. Själva ska vi ha ett medeltidsbröllop så det är mkt att planera :D
    Vi är i från Stenungsund å kommer att viga oss nånstans runt här. Jag har en dotter å han en son å en dotter. Är båda byggnadsarbetare jag murare å m2b snickare. Hoppas ni andra oxå kan skriva en rad om er själva å pressentera er lite så blir det lite roligare i tråden :D
    Här kan ni se vår sida

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

• Svar på tråden Agusti 2007
  • Stefans fästmö

Javisst, jag har oxå följt den! Helt sjukt ju!! Tur att man inte har såna problem iaf...

• Stefans fästmö

Hur många gäster ska ni ha, alla augustibrudar? Vi räknar med ca 80, jag har nog tänkt att det är mellanstort men börjar nu fundera på om det snarare är stort... Inte för att det spelar nån roll, vi vill ha många gäster, gillar stora fester :D men är bara nyfiken...

• insideharmony

Vi ska ha 100 gäster. har inget val för bara syskon å resp & barn. Med föräldrar å mor å far förälldrar bli vi över 50 pers Sen ska man ju ha vännerna oxå å vill ej behöva välja bort men kommer ändå få göra d ju :(

• filipelin

Augustibrud 2007- har ingen erfarenhet från något band, men vi har bokat rob&jim från Falkenberg, har hört att de ska va bra.

Stefans fästmö- vi kommer vara strax över 50 pers på bröllopet.

• loppan81

Hej! Vi ska åxå gifta oss i aug -07. Har inte bestämt datum än..Inte bestäm om vi ska ha vara i kyrkan eller om vi ska gifta oss utomhus..vilket det lutar åt just nu. Vi vill ha det personlig, lätt och skönt. Gästlistan är just nu den svåraste biten ...
    Lite om oss: Jag är 25 år och jobba som sjuksköterska, sambon är 28 år och jobbar i en sport affär. Vi förlovade oss i jan-06 på Dominikanska Republiken.

• Stefans fästmö

Välkommen loppan81! Nu börjar vi bli ett helt litet gäng här! :D Var i landet gifter ni er?

• insideharmony

loppan81
    välkommen in i tråden ;)

• Desperate2bewife

Hej alla brudar! Hoppar in i tråden och hoppas jag får var med
    Gifter mig den 4 aug-07 med min Andreas. Det blir ett utomhusbröllop med efterföljande middag utan dans på en mysig restaurang här i närheten.
    Bor strax utanför Kristianstad. Är 28 år och har varit tillsammans med min m2b i 12 år. Längar såå tils jag får bli fru! Vi förlovade oss för länge sen, men han friade "på riktigt" under en resa till Thailand för snart 1,5 år sedan. Tiden sprang iväg men nu har vi då lyckats bestämma datum.

Har bara bokat präst (en vän till oss) plats för middagen, och var vi ska ha vigseln. Funderar på färgtema o lite sånt för tillfället.

Ha det bra!

• Augustibrud 2007

Hej tjejer!

Välkomna hit loppan81 och Desparate2bewife.

Tack filipelin för tipset om band!
    Vi räknar med ca 70-75 gäster på bröllopet.

• Stefans fästmö

Desperate2bewife

Vi gifter oss samma dag! Bra val!! :D

Vilka färger funderar du på? Jag lutar åt koboltblå/ivory/guld, eller ev nån annan blå. Tänkte först ljusblå men tänkte sen att det är mer försommarbröllop, vad tycker du/ni andra? Sen älskar både jag o m2b koboltblå...

• Desperate2bewife

Stefans fästmö:
    Japp, bra datum! Först hade vi tänkt april, men nu när vi ser hur vädret är o vi ska vara ute under vigseln, så bestämde vi oss för att skjuta fram det till 4 aug.

Koboltblå hade varit snyggt! Särskilt ihop med ivory/guld. Jag funderar på ganska blek rosa, ihop med creme och grön färg i stil med växten "hjärtan på tråd", lite gröngrå sådär. Men sen finns tanken på riktigt mörkröd också...Tur vi har tid på oss att bestämma

Vi blir ca 23 vuxna o 9 barn, glömde jag skriva innan. Litetm mysigt o avslappnat!

• insideharmony

Desparate2bewife
    Välkommen hit du oxå ;)

• Stefans fästmö

Desperate2bewife

De färgerna låter oxå jättefina!! Som du säger, tur att man har gott om tid på sig... Man lär ju hinna ändra sig några gånger innan det blir dax! :D

Svar på tråden Agusti 2007