• insideharmony

Agusti 2007

Detta får bli vår tråd då för oss som viger oss i augusti 2007. Tyckte det blev så många i bara 2007 tråden mkt att hålla reda på då. ;) Tydligen många som är ute i god tid, men det är ju bara bra för att få ett lyckat bröllop. Själva ska vi ha ett medeltidsbröllop så det är mkt att planera :D
    Vi är i från Stenungsund å kommer att viga oss nånstans runt här. Jag har en dotter å han en son å en dotter. Är båda byggnadsarbetare jag murare å m2b snickare. Hoppas ni andra oxå kan skriva en rad om er själva å pressentera er lite så blir det lite roligare i tråden :D
    Här kan ni se vår sida

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

• Svar på tråden Agusti 2007
  • penni2007

Då lägger jag till mig här..den 18 augusti 2007 vigs vi i Växjö

• jocelyn

Jag lägger till mig här lite preliminärt om det går bra. Känner mig superstressad för det verkar som "alla" redan bokat kyrkor hit o dit för flera år framåt. Hur långt har ni kommit?

• penni2007

jocelyn: här har vi inte bokat nåt än..ska göra det innan sommaren tänkte vi. och finns det inte xakt då får vi väl ändra datum .. :) det är ju lääänge till!

• jocelyn

*puh* Du anar inte vad glad jag blir av att höra det! Vi bor i Stockholm så jag är lite rädd för att det ska krävas jättemycket framförhållning. Å andra sidan känns det pressande att boka upp sig på saker flera år i förväg. Vet ni om man kan boka kyrka preliminärt eller om man måste spika datum?

• penni2007

humm det vet jag faktiskt inte. men man borde ju kunna prel. boka tycker man?

håller med om att alla verkar planera allt så himla långt innan..de är ju mer än ett år till...hihi.. hinner planera hundra gånger om känns de som!

• Sanasol

Vissa kyrkor tar inte emot bokningar förrän 6 månader inann! Annars kan man preliminärboka, men då riskerar du ju att det inte finns tid om ni byter dag t ex. Men eftersom kyrkan är gratis att gifta sig i så kan man självklart boka!

• Stefans fästmö

Hej hej tjejer! Funderade just på att starta en aug 07-tråd o så fanns ni redan här! :D

Gifter oss 4 aug 2007 i Älvsåkers kyrka norr om Kungsbacka, o ja, vi har bokat kyrka, men mest för att vi absolut vill ha den dagen o fastnade för en kyrka, o då blir jag nervös för att nån annan ska boka samma dag... Som jag sa tidigare jocelyn, om det inte är så exakt med datum o kyrka är det ingen panik än! Men som Sanasol sa oxå, preliminärboka om du vill! Det kostar ju inget...

• jocelyn

Oj, jag är lite seg och glömde kolla mina favoriter, men nu är den här tråden klistrad där! Jag får nog ringa och fråga hur det funkar med bokningar..är säkert lite skillnad mellan församlingarna med. Vet ni förresten om man får "ta med sig" en präst (inte borgerlig) till en annan lokal/plats?

• insideharmony

Hej hej Aug Brudar!!! :D
    Kul att ni äntligen hittat hit. Ja började tro ja var lite för tidig me denna tråd :D

Men va kul att ni e här :D

Stefans fästmö ring kyrkan å kolla om ni kan perliminär boka för de hade ju varit tåkigt att den e bokad tills ni vill ha den annars. Å skulle de ej gå så fråga hur långt innan ni kan boka den å ställ alarm på tel den dan å ring då dit å boka så ingen annan hinner före ;)

Kan ni inte skriva lite om er själva oxå så vi får en liten presentation. De saknar ja med denna siten att man ej har ett litet kryp in man kan klicka på på namnen så man kn se en prestenation om alla här ;)

Svar på tråden Agusti 2007