• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Svemerikanskt bröllop

Jag vet inte hur ni ligger till med era inbjudningskort, jag tror att vi är tidigt ute i jämförelse med er men vill ändå tipsa om en länk där vi hittade "vår" text. Vi har ju hälften av korten på engelska och sedan har vi bara översatt till svenska.
    www.mypersonalartist.com/weddinginvitationwording.html

• Svemerikanskt bröllop

jajj@ - Såg inte din fråga förrän nu. Jag är optimistisk och sparar håret. Tror att jag kommer att få lite längd till sommaren, sedan sätter jag i löshår i massor. Kolla i vanliga frisyrkataloger kanske, man kan alltid komplettera med något "hårsmycke".
    Jag klippte mitt hår kort i somras, hade det lite längre än axellångt, jag visste ju inte att killen tänkte fria.

Förresten, jag har en bild på en fin frisyr som passar kort hår, eller kanske t.o.m. två... men jag minns inte var jag hittade dem, sparade ner dem på jobbdatorn. Men jag skriver ut bilderna till nästa gång vi träffas, eller om jag kan maila dig.

• Hur gör man?

~emma~ Vi har inte kollat om det är samma *orkar inte*

Inbjudningskorten ja... mitt dåliga samvete... MEN min syster ska göra dem och vi ska till Panduro och handla papper idag! Så... de borde snart vara färdiga för att skickas ut. Vad ska ni skriva i era? (fråga till alla!)
    Jag tänkte skicka ut dem till Alla Hjärtans, men jag vet inte om vi hinner...

• hjartat73

Gästernas namn
    inbjudes att med Er närvaro
    hedra vigselakten mellan

Våra namn

i Hyby lilla kyrka
    lördagen den 5 aug 2006
    klockan
    samt därefter intaga middag
    på Söderslätts bygdegård

Sedan ska det läggas till osa längst ner med sista datum och vilket tfnnr de ska ringa...

• pov

Sprallig & lillabunny

Har läst och tackar så mycket för tipsen!!! :D

Är det nån här inne som ska skriva äktenskapsförord??

Gabbiz

Kul att inbjudningarna blir bra. Ser fram emot att få ett :D
    Kan oxå passa på att meddela att min blivande numer bara heter Per. Fick bekräftelse på namnändringen i dag.

• pov

hjärtat73

Va bra då vet jag. Behöver inte oroa mig att alla inte får plats i alla fall :)

• gabbiz

pov!

Då ska jag ändra hans namn i inbjudan och på vår bröllopssida. Vad konstigt det känns, tycker inte du det? Du måste komma och kolla på inbjudningarna nån dag, och vara lite smakråd. Jag använde inte brudparet, så du får det så fort vi träffas, men jag vill kanske låna det i sommar till något av programmen, jag har inte bestämt mig än.

Ska du med på fikan nästa vecka i Malmö? Om jag kommer loss ska jag nog gå. Är hemma från jobbet idag, ont i halsen och förmodad UVI. Ain't life grand..

• hjartat73

Stackare gabbiz.....UVI är inge kul, inte ont i halsen heller

• gabbiz

hjartat73

Tack för sympati, jag tycker nästan lite synd om mig själv..

Men jag har väldigt roligt med mina inbjudningskort i alla fall.

• hjartat73

Det är tur man har bröllopsplanerandet och pysslandet när man är sjuk

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2