• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

79a, vilken tur att ni får rabatt på Matton. Då slipper du ju hålla dig på god fot med mig så du kan utnyttja min studentrabatt. Tack för lägenhetstipset, men det passade som sagt var inte min älskling, han är lite kinkig...

Hoppas att det är bra med er alla, jag har det bra men det är kallt och snöigt. Vill inte åka hem redan, så jag kanske stannar ett par dagar till. När var det ni skulle fika?

• jajj@

Tråkigt att jag misasr bröllopsmässan, hoppas att ni andra har fått ut något av den.

• Glücklich

Elemmire...vi ska också vara på Söderslätts Bygdegård. Vi gifter oss den 26 augusti, men har ännu inte kontaktat Jan (kocken) för meny, men snart så. Tiden går...

• 79a

Jajja: Vi hinner ju med bröllopsmässan nästa år innan vi gifter oss. :)
    hehe, ska hålla mig på god fot ändå :)

• ~emma~

Hej! Nu är vi tillbaka från mässan. Tyckte att det var rätt skoj faktiskt, t.o.m. sambon tyckte att det var okej. Hittade ett par florister, tårtbakare och en tillverkare av jättefina smycken. Modevisningen hade lite lustig musik :D och kanske inte så många "vanliga" brudklänningar, men det var kul att se ändå. Tror att jag ska gifta mig i klänningen med aluminiumfolie ;) Nu ska jag och sambon försöka att ge oss på embossing för första gången, får se hur det går!

• ~emma~

Hej jajj@! Har du skoj i Uppsala? Kram

• Bettan, Skåne

Tyckte också mässan var kul! Håller med om att det kunder bara lite mer "vanliga" brudklänningar i modevisningen. Sambon tyckte nog bäst om att det var så mycket mat att provsmaka på

jajj@: Matton, är det det stället som ligger mittemot Panduro? Har lite panik iför inbjudningskorten som vi inte ens börjat med än!

• Elemmire

Vi vann! Jippi! Herrkläderna nere vid entrén på mässan, så nu är hans kläder fixade. Nu får jag väll över till Danmark och leta till mig också.

Någon som har hittat snygga, och billiga tiarer? Tittade på Triangeln, mö. Där var en som var fin, men kostade nästan 1000:-

Glücklich-
    Va roligt att ni ska vara på samma ställe. Var negativ innan jag kom in i lokalen, ser ju inte så rolig ut på utsidan, men det var så fint iordning där inne och priset var helt rätt. Har massor av foton på hur det såg ut när vi var där första gången, om du vill se ett annat sätt att ställa borden på för ca 50 pers. Kan maila några bilder om du vill...

• ~emma~

Elemmire - grattis till vinsten! Blir lite avundsjuk, den var jättesnygg! Jag köpte förrsten min tiara på www.brudklanningar.nu/, det funkade bra.

Bettan, Skåne - ja det var mycket mat, smakade du på Ultimate Cakes tårtprover? De var riktigt smarriga. Och ja, Matton ligger mitt emot Panduro. Jag har köpt allt mitt papper på Matton, de är trevliga och hjälpsamma. De hjälpte mig med tips till inbjudningskorten, vilket behövdes! Nu är vi klara med embossingen på 32 inbjudningskort, det tog ca en timme. Så det gick mycket snabbare än vad vi trodde, och lätt och smidigt gick det också!

• hjartat73

Elemmire kul att du ska vara Söderslätts Bygdegård som oss....
    Trevligt datum du valt...för det var väl den 14 oktober ni skulle vara där? Jag och sambon har varit tillsammans i 5 år då.
    Jag skulle gärna vilja att du mailar bilder på annat sätt att ställa borden: lillan26@yahoo.se

Ang. tiaror...har du tittat i brudbutikerna? Glitter har också ett par st men vet inte pris på dem. På Nixas hemsida finns en del.

Grattis till vinsten!!!
    Det var snygga kläder!!

Vissa klänningar på modevisningen var rent ut sagt hemska!!! Men smaken är som baken delad...

jajj@ du får inte missa träffen på torsdag...jag är ju FRISK... eller så frisk jag kan bli *skrattar*.

Jag har beslutsångest vad det gäller tårta....tycker Ultimate Cake har jättegoda tårtor men har även hört att Mimmas i Vellinge har det. Sedan det tredje är ju att Jan på Söderslätts Bygdegård rekommenderar en tjej som gör tårtor....

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2