• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • hjartat73

pov jättefin kyrka....jag gifte mig där 1994....

• lillabunny

pov... Har det mseta klart... Ska visserligen ha ett litet bröllop bara. Vad har ni kvar?

Viska träffa personalen på slottet för lite genomgång av meny och planering den 18 februari.

Hämtar klänningen den 11 februari, sen ska jag försöka hitta underkläder och stay ups. Till sambon ska vi leta efter strumpor.

Vi är itne riktigt klara med trycksakerna, men på god väg där med...

Annars tror jag det mesta är klart...

• Hur gör man?

~emma~ Jättefina ringar!!! Påminner jättemycket om den jag ska ha, fast jag tror min är lite bredare...Vad fick ni betala för din ring? Hur många ct? Hur bred/hög? (20 frågor... ;))
    Det var ju jag med som köpt min förlovningsring på Alaska Guld... fast jag var lite gnällig... ;)

Jag har jobbat IHJÄL mig sista tiden så jag har inte ens hunnit med att skriva härinne! Men planeringen går framåt. Ska till panduro och handla det sista till inbjudningskorten. Hur långt innan ska ni andra skicka ut era inbjudningar? Hur långt innan ska folk svara?

• ~emma~

Hur gör man? - det är okej :) Våra förlovningsringar är ca 1,7 cm höga, min 5mm bred, hans 7mm bred, de kostade tillsammans 5000 (det kostade vigselringen också). Min ring har 17*0,02 (tot 0,34) TW/VS diamanter, är 1,7 mm hög och ca 2,6 mm bred (tror jag). Hur gick det för er till slut med förlovningsringen? Var det exakt samma?

Vi tänkte försöka skicka ut inbjudningarna senast den första mars (eller tidigare, känner att det är sent fastän vi inte gifter oss förrän den 1 juli! ). Osa hade jag tänkt mig 14 maj. Nu minns jag inte när du gifter dig... var det på midsommarafton? Då kanske det är dags att börja tänka på att skicka ut dem ;)

• pov

hjärtat73

Vet du hur många personer kyrkan rymmer??

lillabunny

Det mesta är klart. Ska beställa ringarna och fixa mått på blivande mannen. Hans bestman ska till Thailand om en månad så vi kommer sy upp en frackcoat där. (Lite orolig över det) Ska kolla blommorna på fredag och min tärna ska kolla klänning på lördag. Har börjat med festprogram och placeringskort. Tror jag har koll på läget...:)

• lillabunny

Låter bra pov! Skönt att det mesta är fixat! :)

• lillabunny

pov; tror nog att det blir bra med frockcoaten i Thailand, de brukar va duktiga... men jag förstår att du är orolig! :)

• Sprallig

Lillabunny:

ett tips - skicka med exakt bild! Vi kom just hem från Thailand och funderade där på att sy upp en frockcoat men det föll på att dels fanns det inga att pröva, dels var de bilder som de kunde sy efter (på tre-fyra olika ställen) väldigt ... eh... 80-talsinspirerade. Ingenting för oss alltså, men vi hade kanske bara otur! Med en bra bild att gå efter är det säkert inget problem!

• hjartat73

pov när jag gifte mig var ca 80 st gäster till bröllopet sedan var där ett par st som var nyfikna och då var det inte trångt, men det satt ngn på varje bänkrad tror jag iallafall. Jag skulle tippa på mellan 80-90 st iallafall (tror fler men vågar inte svara då jag inte varit i den kyrkan sedan dess).

lillabunny har du kollat på underkläder på kvinnligtunder i Åkarp?

Hur gör man? Vi ska skicka våra inbjudningskort i slutet av mars början av april och vill ha svar den 2 juni och gifter oss den 5 augusti.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2